شهدا بهترین خیرین هستند92/12/18

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman.jpegعضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به شهدا به عنوان بهترین خیرین،فرمودند: کسانی که بنیاد خیریه تشکیل می‌دهند و امدادرسانی می‌کنند، فردای قیامت احساس آرامش و امنیت می‌کنند. ما طلبه‌ها و حوزویان در کنار شماییم و به شما خداقوت می‌‌گوییم.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در ششمین همایش شهیدان و نوآوران نیکوکار، اظهار داشتند: اسلام عزیز ما تک بُعدی نیست و دارای ابعاد گوناگونی است، اگر بعد عبادی دارد و ما را به نماز، روزه و حج فرمان می‌دهد، بعد سیاسی و حکومتی نیز دارد. همچنین اسلام بعد اقتصادی نیز دارد.

ایشان افزودند: بعد فردی و اجتماعی دیگر ابعاد اسلام است که بر اساس آن به ما یاد داده قبل از اینکه به فکر خود باشیم به فکر دیگران باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه  ادامه دادند: امام مجتبی(ع) روزی از مادر بزرگوارش پرسید، مادر جان برای چه برای همسایه‌ها دعا می‌کنی؟ حضرت زهرا پاسخ داد، پسرم اول همسایه، بعد صاحبخانه. اسلام دینی است که نمی خواهد گرسنه‌ای در جامعه باشد، تنگدستی یا زمین‌مانده‌ای تنها بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به خانواده معظم شهدا که در این مراسم حضور داشتند، فرمودند:‌ فرزندان شما بهترین خیرین هستند، امیرالمؤمنین(ع) جمله‌ای دارد که می‌فرماید، موقعی که در جامعه شرایطی پیش آمد، مالتان را بذل کنید و جانتان را برای روز مبادا نگهدارید و اگر شرایط سخت شد، جانتان را برای حفظ دین تقدیم کنید.

ایشان افزودند: جوانان شما بجای بذل مال، بذل جان کرده‌اند، شما می‌روید اما جان شما دین را نگه می‌دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر حدیثی از امام کاظم(ع) ادامه دادند: هفتمین پیشوای شیعیان می‌فرمایند، خدا بندگانی دارند که تمام کار،‌تلاش و وجودشان در جهت برآورده‌کردن نیازهای مردم است. کسانی که بنیاد خیریه تشکیل می‌دهند و امدادرسانی می‌کنند، فردای قیامت احساس آرامش و امنیت می‌کنند.

ریاست حوزه‌های علمیه کشور بار دیگر با تاکید بر ارزش والای شهید و خانواده شهدا بیان داشتند: شهدا و خانواده آنها دین بزرگی بر گردن ما دارند، دو قطره نزد خدا بسیار عزیز است، یکی قطره خون شهید و دیگری اشکی که نیمه شب از خوف خدا از چشم انسان جاری شود.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: ما طلبه‌ها و حوزویان در کنار شمائیم و به شما خدا قوت می‌‌گوییم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.