شهدا، الگو و معیار نسل امروز و فردا جامعه اسلامی هستند94/08/16

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2016.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: شهدا، انسان های پاک و برگزیده ای بودند که در مسیر سیر الی الله از مابقی انسان ها پیشی گرفتند و امروز الگو و معیار نسل حال حاضر و فردای جامعه اسلامی شدند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در مراسم  بزرگداشت یاد و خاطره 56شهید روحانی مدرسه علمیه رسالت قم با طرح چند سوال افزودند: چرا اساساً شهدا به عنوان عناصری مقدس در جامعه مشهور هستند؟ علت قداست شهدا و این که علت اینکه مردم به چشم دیگری به شهیدان نگاه می کنند چیست؟

عضو خبرگان رهبری با طرح این سوالات اظهار داشتند: مدرسه علمیه رسالت از همان ابتدای تاسیس خود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از عزیزان خود را تقدیم نهضت امام خمینی(ره) کرد و جمع دیگری را در طول هشت سال دفاع مقدس به خیل شهیدان راه خدا تقدیم نمود.

آیت الله حسینی بوشهری به آنچه دلیل برجسته شدن شهدا نسبت به سایر انسانها است، اشاره کردند و فرمودند: شهدا دارای ویژگی های خاصی بودند که از جمله می توان به ؛ «قداست و تعالی هدف»، «آگاه به زمان و درک درست از شرایط موجود»، « روشن بینی و آگاهی»، « جسور بودن »، « شجاعت محض»، « تکلیف پذیربودن»، « مسئولیت پذیر» و.. اشاره کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه دادند: امروز شهدا با نثار جان خود چراغی را به منظور هدایت انسان ها به سوی حق تعالی روشن کرده اند که این چراغ در زمانی خاص و لبیک به دعوت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

امام جمعه  قم افزودند: شهدا با نثار جان خود انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کردند.

مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به پاسخ « جرج جرداق» در مورد اینکه علت پیروزی ایران در جنگ تحمیلی چه بوده است، ادامه دادند: این نویسنده بزرگ جهان عرب سه عامل « وجود رهبری»، « وحدت امت اسلامی» و « ایثار » را نقطه قوت و قدرت نیروهای ایرانی ها در جنگ توصیف کرده بود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: چون خط، راه و هدف شهدا فی سبیل الله بود، خداوند به آنان عزت دنیا و آخرت را اعطا کرد بطوری که بهترین مسیر را انتخاب کردند و در زمان حرکت در این مسیر از هیچ چیزی خوف نداشتند و در اوج اخلاص، خون پاک خود را به خداوند متعال تقدیم کردند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: شهدا همانند سلمان ها و مقداد ها و میثم تمار ها تا پایان در راه ولایت قرار داشتند و از ایمان و اعتقاد خود دست نکشیدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.