شهر مقدس قم فراملی است/ دولت از ظرفیت قم بیشتر استفاده کند93/12/05

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2020.jpegحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها با بیان این که قم یک استان فرا ملی است فرمودند: در حوزه علمیه قم علاوه بر حضور هزاران طلبه و عالم از ایران اسلامی و بیش از صد ملیت دیگر طلبه در حال تحصیل هستند و حمایت از آنها می تواند در نشر و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی در سراسر جهان تاثیر بسزایی داشته باشد.

امام جمعه قم یادآور شدند: هرچه دولت و مسئولان در زیر ساخت های حوزه و مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند ما شاهد تاثیر گذاری آن در سطح جامعه و جهان خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به انتظارات حوزه از رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کردند: ما از حجت الاسلام والمسلمین روحانی انتظار خاصی نداریم: چرا  که رئیس جمهور خود روحانی و تحصیل کرده حوزه علمیه است و به فضای حوزه و قم شناخت دارد.

ایشان ادامه دادند:حضور مراجع معظم تقلید، علما، اساتید دها طلبه و پژوهشگر، صدها مراکز علمی پژوهشی، تبلیغی و تحقیقاتی در قم تنها برای این شهر نیست، بلکه این ظرفیت عظیم دینی و فرهنگی برای دولت و اداره کشور بسیار نقش آفرین است که ریاست جمهوری می تواند روی این ظرفیت‌های عظیم حساب بازکند و از آن برای اداره کشور استفاده کند ودر این زمینه هرچه در توان دولت است باید فرو گذاری نکند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که باید از ظرفیت عظیم حوزه  برای تحکیم نظام اسلامی استفاده کرد و با بهره گیری از این ظرفیت به مدد نظام اسلامی آمد به برنامه های رئیس جمهور درقم اشاره کردند و فرمودند:رئیس جمهور علاوه بر ملاقات عمومی با مردم شریف و ولایتمدار قم، مراجع، علما ،نخبگان و ایثارگران، خانواده های شهدا، ملاقاتی هم با اساتید و بزرگان حوزه خواهد داشت.

ایشان افزودند: نشست با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیدار با علما، فضلا و طلاب و نخبگان حوزه با میزبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه برگزار خواهد شد و صحبت هایی که در این نشست ها و دیدار ها خواهد داشت در راستای مصالح نظام، حوزه علمیه و استان قم خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.