شیخ زکزاکی از رویش‌های عاشورا و نهضت حسینی است95/07/19

http://www.bushehri.net/images/z/photo_2016-10-09_10-02-16.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» فرمودند: عدالت طلبی و ظلم ستیزی رمز ماندگاری عاشورا و قیام حسین بن علی (ع) است و ما امروز شاهد نفوذ نهضت عاشورا در سرتاسر عالم هستیم که مثال بارز آن تربیت شخصیت‌هایی چون شیخ زکزاکی در نیجریه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شامگاه یکشنبه مصادف با شب هشتم ماه محرم در حسینیه هیئت نخل حسینی کاشان اظهار کردند: عدالت طلبی و ظلم ستیزی رمز ماندگاری عاشورا و قیام حسین بن علی (ع) است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اینکه هر نهضتی در طول تاریخ تولد، اوج و فرودی دارد خاطرنشان کردند: قیام عاشورا از این قاعده استثنا است و نه تنها فرودی ندارد بلکه روز به روز در سرتاسر عالم بر ابعاد نفوذ آن افزوده می‌شود چرا که هر جا پای حقیقت در میان باشد نه منفعت شخصی، حقیقت می‌ماند.

نهضت‌ها به طور معمول پس از اینکه دوران اوج و تاثیرگذاری خود را پشت سر می‌گذارند دیگر در برابر چالش و مشکلات توان مقاومت نداشته و حرفی برای گفتن ندارند اما امروز ما شاهد آن هستیم که نهضت عاشورا در عمق آفریقا نفوذ کرده و شخصیتی همچون شیخ زکزاکی که در بند ظلم و جور است در آنجا حسینیه‌ای بر پا کرده که محل عزاداری عاشقان امام حسین (ع) است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حرکت در مسیر اراده خداوند را از دیگر عوامل جاودانگی نهضت عاشورا دانستند و فرمودند: کار با اخلاص برای خدا ماندگار است؛ در قرآن آمده که کافران می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما خداوند نور خود را کامل می‌کند هر چند مشرکان اکراه داشته باشند و ما در زیارات داریم که امام حسین (ع) نور خداست که هیچگاه خاموش نخواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این بخش از زیارت عاشورا که می‌خوانیم «الذین بذلوا مهجهم …» بیان کردند: اخلاص سه مرحله دارد؛ مرحله اول آن معامله با خداست که انسان جان و مال خود را به خدا می‌دهد و چیزی می‌گیرد؛ مرحله دوم بخشش است که در راه خدا می‌بخشیم اما توقعی نداریم اما مرحله سوم بذل است که نه تنها توقعی نداریم بلکه هیچ نگاهی به کمیت آنچه داده‌ایم نداریم که امام حسین (ع) هر آنچه را داشت در راه خدا بذل کرد و در مرحله نهایی اخلاص قرار گرفت.

به فرموده ایشان، عده‌ای رمز ماندگاری عاشورا را جنایات عظیم و مصیبت بزرگی می‌دانند که بر امام حسین (ع) و یاران آن حضرت وارد شد که ما این را هم در کنار سایر عوامل قبول داریم چرا که جنایاتی که امروز در یمن و سایر جاها اتفاق می‌افتد در مقابل جنایات کربلا کوچک است.

خیلی‌ها در طول تاریخ تلاش کردند تا نور حسین بن علی (ع) را خاموش کنند از جمله آنها دستگاه تبلیغاتی عظیم بنی امیه بود که این روز را روز شادی و سرور اعلام کرد که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره شده است و پس از آنها بنی عباس بیش از شش قرن مخالفت کردند و حتی در زمان متوکل بارگاه آن حضرت را با خاک یکسان کرده و به آنجا آب بستند.

حتی بعد از بنی عباس در دوران اخیر وهابیت کربلا را همچون بقیع ویران ساخت اما هیچکدام موفق نشدند و امروز شاهد عظمت گنبد و بارگاه حسین بن علی (ع) هستیم و در عوض هیچ نشانی از معاویه و یزید نیست و قبرستان آنها در زباله‌دان‌ها واقع شده است.

به گفته خود دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل آنچه که باعث بالندگی و تحرک شیعه شده دو چیز است یکی مهدویت و دیگری فرهنگ عاشورا است که تمام برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌های آنها برای جوانان را در یک دهه محرم بر هم می‌زند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.