صداوسیما به عنوان رسانه ملی می‎تواند همانند یک دانشگاه عمل کند93/08/18

http://hosseiniboshehri.ir/images/boshehri_l93227_211898.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه کشور در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها با اشاره به انتصاب رئیس جدید رسانه ملی، نقش صدا و سیما را در پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اسلامی بی بدیل دانستند و اظهار داشتند: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی می‎تواند همان گونه که امام راحل(ره) اشاره کردند همانند یک دانشگاه عمل کند.

ایشان در ادامه به تشریح مهم ترین کارکردهای رسانه ملی پرداختند و تصریح کردند: صدا و سیما باید پیام رسانی باشد که دیدگاه های مردم را از یک سو به مسئولان منتقل کرده و نقطه نظرات مسئولان را نیز به آحاد جامعه انعکاس دهد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با تأکید بر این که رسانه ملی در زمینه ارتقای فرهنگ جامعه و سبک زندگی اسلامی با تهیه و تولید سریال‎ها و برنامه‎های ترکیبی مناسب، نقش آفرین باشد، ابراز داشتند: صدا و سیما در عرصه اطلاع رسانی به افکار عمومی در زمینه‎های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک پیام رسان بسیار مهم می‎تواند تأثیر بیشتری داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه از مدیریت جدید سازمان صدا و سیما خواستار ایجاد اعتماد در جامعه شدند و اظهار داشتند: امروز رسانه ملی با توجه به رقبایی که در دنیا دارد باید به ایجاد اعتماد در جامعه اهتمام داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه ایجاد اعتماد، به خصوص در برنامه‎های خبری و اطلاع رسانی مورد توجه مسئولان صدا و سیما باشد تا میدان را به دست رقبای رسانه‎ای ندهند، فرمودند: مردم باید نهایت اعتماد را به رسانه ملی در خصوص رویدادهای خبری و مسائل مختلف به صدا و سیما داشته باشند و نباید شرایط به گونه‎ای شود که بر اثر بی اعتمادی، مردم به رسانه‎های بیگانه نگاه داشته باشند.

معاون جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رئیس جدید سازمان صدا و سیما بر ضرورت گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج «سبک زندگی اسلامی_ایرانی» در میان آحاد ملّت از سوی رسانه ملی تأکید کرده‎اند، اظهار داشتند: در زمینه فرهنگی، نقش حوزه‎های علمیه و علمای دین و محققان و پژوهشگران، بسیار مهم است و طیف فرهنگی کشور باید به صدا و سیما کمک کند و محتوای مناسب را در اختیار آنها قرار دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.