صدای حوزه به گوش دنیا رسانده شود93/06/17

http://bushehri.net/images/busshehri/boshehri_ll921015_204217.jpgمعاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این صدای حوزه باید به گوش جهانیان برسد، فرمودند: نظام اسلامی پشتیبان حوزه‌ها و روحانیت است، در حالی که قبل از انقلاب صدای روحانیت در مساجد زندانی بود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: فضلاء، اساتید و طلاب باید تفقه جامعی در دین داشته باشند و معلومات و دانش خود را نسبت به دین کامل کنند.

ایشان با بیان این که طلاب باید دین خدا را خوب بفهمند و به آنچه که خدای متعال از ما خواسته به خوبی عمل کنند، ابراز داشتند: طلاب باید بر رشته‌های مختلف علمی تسلط یابند و بر فضل و کمال علمی خود بیفزایند و نباید تنها به برنامه‌های رسمی حوزه که بستری برای علم‌آموزی آنهاست، بسنده کنند، بلکه باید از تمام لحظات و فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»،معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه قم، با تبریک سالروز ولادت امام رضا‌(ع) به روایتی از آن حضرت اشاره کردند و اظهار داشتند: یکی از مباحث مهمی که باید در حوزه‌های علمیه مورد توجه جدی قرار گیرد، مسئله علم و دانش است.

ایشان با بیان این‌که باید مسایل مهم حوزه را مورد توجه قرار دهیم، افزودند: سئوالی که باید از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه پرسید آن  است که از حوزه چه انتظاری می‌رود؟.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با بیان این‌که استفاده از فرصت و زمان را از ویژگی‌های اساتید و طلاب ذکر کردند و  ادامه دادند: اولین انتظار از حوزویان استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که امروز در اختیار آنان قرار گرفته و  در سرنوشت علمی آنها تاثیرگذار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت علی‌(ع)، بیان داشتند: انسان تا زمانی که فرصت را در اختیار دارد باید از آن بهره‌بگیرد؛ زیرا اگر عمر انسان تمام شود، نمی تواند به آن فرصت‌ها دست پیدا کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شدند: بسیاری از افراد، در انجام کارها و استفاده از فرصت‌ها، امروز و فردا می کنند، این گونه افراد باید بدانند که تعلل در کار فرصت‌سوزی است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به بیانی از حضرت امام خمینی‌(ره) تصریح کردند: بعضی از افراد با توجه به این‌که سنشان بالا رفته از شرکت در درس‌های پایین خجالت می‌کشند، در حالی که از فرصتی که در اختیار است باید با جدیت تمام استفاده کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.