ضرورت برگزاری همایش‌های بین‌المللی جهت معرفی شخصیت حضرت احمدبن موسی93/06/20

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/123.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه استان فارس به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران بر لزوم برگزاری همایش‌های بین‌المللی جهت معرفی حضرت احمدبن موسی(ع) تأکید کردند.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو باخبرنگار یکی از خبرگزاری ها، با اشاره به جایگاه استان فارس به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران فرمودند: این جایگاه را که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند نه به خاطر کارهایی است که قرار است صورت بگیرد تا سومین حرم شود بلکه به علت جایگاه حضرت احمدبن موسی(ع) به‌عنوان برادر امام هشتم(ع) است.

ایشان با بیان اینکه این جایگاه، قدمت و سابقه طولانی دارد که از ارادت مردم به این خاندان و حضرت احمد بن موسی(ع) منشأ گرفته است، افزودند: این مسئله به تنهایی کافی بوده که مقام معظم رهبری این جایگاه را به‌عنوان حرم سوم نامگذاری کرده‌اند یعنی کاملاً این جایگاه محفوظ است و نیازی به اثبات ندارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کردند: در ایران اسلامی حرم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به‌عنوان حرم اول، حرم خانم فاطمه معصومه(س) خواهر امام(ع) به‌عنوان حرم دوم و حرم حضرت احمدبن موسی(ع) به‌عنوان حرم سوم مطرح شده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اصل این واقعیت نیاز به اقدامی ندارد، بیان داشتند: اما اینکه چه کاری جهت مطرح کردن سومین حرم انجام شود، جای کار دارد و البته برای معرفی بیشتر این جایگاه راهکارهایی بیشتری وجود دارد.

ایشان بر لزوم برگزاری همایش‌ها و کنگره‌هایی با موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) و حضرت احمدبن موسی(ع) تأکید کردند و بیان داشتند:  برگزارکنندگان این برنامه‌ها و همایش‌ها باید نگاه ملی و جهانی داشته باشند در این صورت است که این جایگاه در سطح ملی و بین‌المللی بیشتر مطرح می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کردند: در واقع سومین حرم به‌عنوان یک واقعیت مطرح شده است و نیاز به کار خاصی برای مطرح شدن این واقعیت و وجود آن نیست بلکه نیاز به معرفی بیشتر آن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.