ضرورت رعایت تقوای رسانه ای93/03/19

http://bushehri.net/images/1000/1245/boshehri_l9289_177858.jpgحضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»، 18 خرداد ماه 1393 طی سخنانی زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی را از ضرورت‌های رسانه‌ها برشمردند و یادآور شدند: در طول تاریخ انقلاب گاهی برخی رسانه‌های داخلی به ابزار دشمنان تبدیل شده و مسیر را برای دشمن هموار کرده‌اند و مشکلاتی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری،  بر بصیرت رسانه ای تاکید کردند و عنوان داشتند: رسانه‌ها باید با بصیرت عمل کنند و افکار عمومی را در مسیر صحیح و منطبق بر معیارهای اسلامی و آرمان‌های امام‌(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب هدایت کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شدند: اگر رسانه‌ها بدون توجه به دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی،‌ خبری را در فضای غبارآلود منتشر کنند،‌ تاثیرات منفی زیادی را به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، رعایت تقوا، صداقت و دقت در خبر رسانی را از دیگر الزامات رسانه‌ای عنوان کردند و ابراز داشتند: فعالان رسانه‌ای نباید سرعت را فدای دقت نمایند و صرفا به فکر اطلاع‌رسانی سریع باشند و توجهی به محتوای خبر نداشته باشند، ‌بلکه باید صداقت و دقت را به عنوان عناصر کلیدی مورد توجه جدی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با ابراز خرسندی از افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در قم، به مسئولان این دفتر توصیه کردند: با توجه به جایگاه قم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و مرکز نشر معارف اهل‌بیت‌(ع) به سراسر جهان، به گونه‌ای به فعالیت رسانه‌ای بپردازند که گرایش مردم به مکتب غنی اهل‌بیت‌(ع) بیش از پیش افزایش یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.