طلاب از منشور طلبگی غافل نشوند93/11/14

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2044.jpegمدیر حوزه های علمیه کشور خواستار توجه بیشتر طلاب و فضلای حوزه به منشور طلبگی شدند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، دیروز دردیدار جمعی از مدیران، اساتید، فضلا و طلاب آبادان که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در قم برگزارشد، با اشاره به حدیث نبوی(ص)؛ اَرْبَعَةٌ تَلْزَمُ كُلَّ ذى حِجىً وَ عَقْلٍ مِنْ اُمَّتى، قيلَ: يا رسول الله ما هُنَّ؟ قالَ: اِسْتِماعُ الْعِلْمِ، وَ حِفْظُهُ، وَ نَشْرُهُ وَ الْعَمَلُ بِهِ؛ اظهارداشتند: سئوالی که به ذهن تک تک ما خطور می کند، این است که  طلبه شدن و طلبگی برای چیست؟ وارد شدن به حوزه چه الزاماتی دارد؟ آیا دارای الزامات خاصی است یا نه هر طور که خواستیم عمل کنیم؟

عضو خبرگان رهبری افزودند: در آیات و روایات آمده، در قالب یک منشور، الزاماتی را برای طلبه شدن و طلبه بودن به معنای وسیع کلمه یعنی در تمام مراتب تحصیلی مطرح شده که طلبه فاضل باید نسبت به آن توجه و اهتمام جدی داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: در آیات و روایات به هجرت عده ای برای فراگیری علوم اشاره شده است، آیا مراد از هجرت فقط علم آموزی است؟ طلبه وقتی وارد علم آموزی می شود در واقع باید بکوشد عالم شود، نه تنها عالم به فقه؛ بلکه عالم به تفسیر، کلام، منطق و سپس به عنوان کارشناس دین به موطن خود برگردد؛ چرا که مردم که امت اسلامی را تشکیل می دهند منتظر وی و تخصص ایشان هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: امروز طلبه باید خوب گوش دادن به کلام استاد را بداند و از آن نگهداری کرده و علاوه بر بکار بستن آن در زندگی خود و محیط پیرامونی نسبت به نشر آن همت جدی داشته باشد تا همگان از نعمت سالها تجارب و زحمات وی بهره مند شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.