طلاب از مواضع سیاسی افراد حمایت نکنند92/08/09

http://www.bushehri.net/images/1000/boshehri%20l_99665.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با تاکید بر این که طلاب باید در دفاع از مواضع نظام منصفانه عمل کنند، ابراز داشتند: طلاب از دفاع از مواضع سیاسی اشخاص پرهیز کنند؛ چرا که در مسائل و صحبت های مسئولان اجرایی گاهی مشکلاتی مشاهده می شود.                            

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که باید از بیان مسائل بی منبع و بی اساس پرهیز کرد، اظهار داشتند: حوزه های علمیه مرجع فکری جامعه هستند و با سرمایه گذاری در عرصه معنویت، به اهداف و آرمان های خود دست پیدا خواهیم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با تاکید بر جذب حداکثری سلایق دانشجویان در دانشگاه ها، افزودند: باید سلایق مختلف را تحمل کرد و با سعه صدر به شبهات پاسخ داد.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري با بیان این که نباید در مباحثی که توان لازم برای پاسخگویی را نداریم، وارد شویم، تصریح کردند: پاسخ اشتباه فضای نامناسبی را برای جامعه ایجاد می کند.

ایشان با انتقاد از کسانی که می گویند به دلیل فضای دانشگاه، با لباس شخصی به تبلیغ دین بپردازیم، ابراز داشتند: این مسئله اوج اشتباه است؛ زیرا دانشجو به روحانیت علاقه‌مند است.

امام جمعه قم با تاکید بر لزوم پرهیز از ژست روشنفکری مبلغین در عرصه تبلیغ دین در دانشگاه ها، یادآور شدند: از طلاب مبلغ دانشگاه ها انتظار می رود که دین و اعتقادات را تبیین کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در صورت پرسش از مسائل سیاسی، باید به این مسائل منطقی پاسخ داده شود، تصریح کردند: در تمام رسانه ها مسائل سیاسی مطرح می شود و ما باید بر روی اعتقادات جوانان کار کنیم.

ایشان در پایان با اشاره به جایگاه والای شهید مطهری در جامعه به ویژه در دانشگاه ها، اظهار داشتند: این شهید بزرگوار جایگاه خود را با استدلال و منطق در دانشگاه حفظ کرد و در حقیقت از افتخارات حوزه علمیه بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.