طلاب خواهر در مقابله با هجمه‌های فرهنگی، نقش مهمی دارند94/08/12

http://bushehri.net/images/1000/1245/10/IMG18142464.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های تبلیغی و فرهنگی از خواهران طلبه توقع دارند، ابراز داشتند: جنگ نرم با حضور خواهران طلبه به مبارزه جدی در مقابل دشمنان اسلام تبدیل خواهد شد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» عصر دیروز در دیدار جمعی از خواهران طلبه حوزه علمیه خواهران کردستان که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده توسط حجت الاسلام والمسلمین عبدی رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه قروه، اظهار داشتند: استانی که تا چند سال قبل محروم بود و امکان این‎گونه برنامه‎ریزی و فعالیت در آن وجود نداشت، امروز با عزم و اراده خواهران و مدیریت استانی به این موفقیت و شتاب علمی، تبلیغی و فرهنگی قابل قبولی دست یافته است.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‎که امروز دنیا به جنگ اراده ها تبدیل شده، تصریح کردند: در صورتی که افراد از عزمی قوی برخوردار باشند، جامعه و کشور در جنگ با سایر اراده ها پیروز خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه فعالیت حوزه علمیه خواهران یکی از نیازهای جدی جامعه ما بود، ابراز داشتند: تحصیل بیش از 600 نفر طلبه خواهر در کردستان با توجه به شرایط خاص استان و برخی محدودیت ها، قابل تقدیر است.

معاون جامعه مدرسین، آشنایی با علوم و معارف اسلامی و دستیابی به کمال معنوی را دو هدف طلاب ورودی به حوزه های علمیه عنوان کردند و اظهار داشتند: امروز که جنگ نرم گسترش یافته، طلاب باید خود را در عرصه معنوی و فرهنگی آماده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه علم از رهگذر پنج مسئله حاصل می شود، ابراز داشتند: روحیه پرسشگری، اشتغال به مطالعه و تحقیق، ضرورت خودسازی و تهذیب نفس، بهره گیری از اساتید و بزرگان و مدد گیری از ذات اقدس الهی موجب دستیابی به علم می‌شود.

ایشان در ادامه با بیان اینکه تمام ظرفیت ها را باید در علم آموزی به کار برد، ابراز داشتند: طلاب از راه اندازی گعده های طلبگی پرهیز کنند و به فکر جمع آوری توشه علمی و معنوی باشند چرا که انسان در دوران جوانی از نشاط برخوردار است.

این عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بر لزوم توجه به نماز اول وقت تاکید کردند و اظهار داشتند: همچنین نباید از ادعیه ها و مناجات با خداوند غفلت کرد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري همچنین بر ضرورت حفظ حرمت اساتید تاکید کردند و فرمودند: توجه به حقوق اساتید و استفاده علمی، معنوی و اخلاقی از رفتار اساتید یکی از شروط موفقیت است.

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز خرسندی از تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش، ابراز داشتند: تبلیغ در مدارس بسیار مهم است، چرا که دانش آموزان تشنه معارف هستند.

ایشان با اشاره به این‎که عمر انسان زودگذر بوده و فرصت زیادی در اختیار نیست، اظهار داشتند: باید از حداقل زمان به بهترین نحو استفاده علمی و معنوی را داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان با بیان این که رهبر معظم انقلاب از خواهران طلبه در عرصه های تبلیغی و فرهنگی توقع دارند، ابراز داشتند: جنگ نرم با حضور خواهران طلبه به مبارزه جدی در مقابل دشمنان اسلام تبدیل خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.