طلاب نباید اجازه دهند که قم و حوزه و فیضیه برای آنها عادی شود94/11/17

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/23/IMG15403691.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز در همایش انتظار، که در مسجد محمد رسول الله (ص) برگزار شد فرمودند: حالت ایستایی زیبنده یک طلبه نیست و ائمه(ع)، شیعیان و طلاب را از ایستایی منع کرده اند، ولی قطعا کسانی که به قهقرا می روند در حالت و شرایط بسیار بدی قرار می گیرند.

ایشان افزودند: طلاب نباید اجازه دهند که قم و حوزه و فیضیه برای آنها عادی شود، زیرا اگر درس و حوزه برای یک طلبه که از روز اول با انگیزه وارد حوزه شده است عادی شود، قطعا این طلبه رو به عقب حرکت کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کردند: اگر کسی می خواهد که از اصحاب امام زمان(عج)، باشد باید منتظر باشد و به ورع و محاسن اخلاقی پایبند بماند؛ به همین دلیل وقتی به حالات بزرگان حوزه می نگریم می بینیم که این بزرگان چنین رفتار می کردند.

ایشان افزودند: شیخ عباس قمی، در مشهد و در مسجد گوهر شاد بر بالای منبر بودند، ولی تا وقتی چشم اش به ملاعباس تربتی از علمای بزرگ بود افتاد، به مردم گفت که چرا شما به ایشان رجوع نمی کنید؛ ولی نکته جالب این بود که ملاعباس که از بزرگان حوزه شیعه بود وقتی شنیده بود که شیخ عباس قمی به این مکان آمده است برای استفاده به منبر ایشان آمده بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: در عرصه انتخابات، نباید شرایطی ایجاد شود که مردم شاهد بداخلاقی، به ویژه از سوی افرادی که به دین منتسب هستند، باشند زیرا نگاه آنها به بسیاری از مسایل تغییر خواهد کرد؛ سلایق با هم متفاوت است ولی مدار بحث قطعا بر یک عنصر استوار است و مردم از ما الگو می گیرند و روش ما ملاک عمل برای زندگی مردم است.

ایشان افزودند: روحانیت علمدار و پرچمدار دین و حرکت دینی است که باید با خوف از خدا در این مسیر حرکت کرده و دین خدا را با هدایت مردم یاری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کردند: اگر روحانیت با ادبیات خاص حوزه با مردم سخن گفت، جامعه متحول خواهد شد زیرا چشم جامعه به رفتار و گفتار روحانیون است.

ایشان در پایان افزودند: همانگونه که امام جواد (ع) بیان فرمودند مومن نیازمند توفیق الهی وعظ نفس است؛ امروز انقلاب برای طلاب یک وظیفه بزرگ را ایجاد کرده است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و به آرمان های دین و انقلاب پایبند بمانیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.