طلبه باید جامعه نگر باشد93/07/19

http://www.bushehri.net/images/emtehan/3.JPGحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در اجلاسیه سالانه معاونان آموزش ‏و امور واحدهای آموزشی حوزه‎های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه نباید بخشی نگر باشد، فرمودند: طلبه‏‎ها باید جامعه نگر باشند؛ علاوه بر مسائل ‏گوناگون، توانایی نقش آفرینی و شناخت محیط را داشته باشند.‏
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه برنامه‎های مطالعاتی برای طلاب برگزار شود، بیان کردند: نباید تنها به کتاب‎های شهید مطهری ‏بسنده کرد، این خوب است، ولی باید مطالعات جانبی را نیز در نظر گرفت تا جامع نگر شد.‏
ایشان بیان داشتند: اردوها و مسابقات علمی برگزار شود، البته مسابقات علمی بین استان‎ها برگزار ‏شده و 120 نفر ممتاز نیز شناخته شدند، باید سعی کنیم تا مسابقات بین مدارس و استانی نیز برگزار شود.
مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور خطاب به معاونان آموزش بیان داشتند: حضور به موقع در مدرسه موجب تداوم و موفقیت آموزش‎ها خواهد ‏بود؛ اگر معاونان آموزش، نسبت به آیین ‏نامه‎ها اشکال داشتند، برگردانند تا اصلاح شود تا تراکم درس‎ها به طلاب آسیب نزند.
ایشان خاطرنشان کردند: طلبه‎ها نباید مانند دبیرستانی‎ها عمل کنند؛ لذا با برنامه ریزی دقیق، وقت ‏کافی برای مطالعه و مباحثه داشته باشند، هرچند استعدادهای خوبی وجود دارد، ولی‏ نیاز به مباحثه است.‏
مدیرحوزه‎های علمیه کشور با اشاره به فضای مجازی تأکید کردند: در بخش‎های علمی از فضای مجازی می‎توان استفاده‎های خوبی کرد؛ ولی باید مواظب آسیب‎های آن نیز بود.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: باید همزمان با نظارت، آسیب‎های فضای مجازی برای طلاب تبیین شود.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانشان بیان داشتند: از علمای سرشناس منطقه در برنامه‎های مدارس استفاده شود تا به ‏فراموشی سپرده نشوند.
ایشان همچنین با تبریک ‏ولادت امام هادی(ع) و دهه ولایت، اظهار داشتند: این نشست‎ها در حوزه‎های ‏علمیه موجب بالندگی رشد و پیشرفت است که مدیران با آشنایی با برنامه‎ها و آیین نامه‎ها، قدرت بیشتری در اجرای آنها خواهند داشت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع)، بیان داشتند: رستگار و پیروز کسانی هستند که بتوانند به درستی به امور سر و سامان بخشند و با شناسایی آسیب‎ها، نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.