عاشورا یک مکتب ماندگار است93/08/16

http://hosseiniboshehri.ir/images/namazjome/10/bushehri.jpgخطیب جمعه قم عاشورا را یک مکتب ماندگار دانستند و فرمودند: عاشورا یک جرقه نبود بلکه یک جریان مستمر تاریخی است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، فرمودند: اراده الهی بر ماندگاری و جاودانگی حادثه عاشورا است، خداوند اراده کرده تا این نور در مقابل دشمنان خاموش نشود و به کمال برسد ما بر این باور هستیم که ائمه‌ اطهار(ع) نور خدا هستند و نور الله خاموش نمی‌شود.

خطیب جمعه قم به برخی از عزاداری‌های مسلمانان در جهان اشاره و عنوان کردند: مردم سیل جمعیتی به راه انداختند که گویا دشمنی، انفجار و تهدیدی نیست و همه با عشق و شور فراوان به بارگاه امام ‌حسین(ع) می‌رساندند حتی در نیجریه عده‌ای از عزاداران را به شهادت رساندند اما شیفتگان حسین(ع) در جهان دست از عشق خود بر نمی‌دارند.

ایشان تصریح کردند: در بحرین با ارادتمندان سیدالشهدا هتاکانه برخورد شد و حتی نشانه‌ها را جمع‌آوری کردند، 5000 نفر از زن و مرد و کودک در این کشور زندانی شده‌اند. علما در زندان به سر می‌برند تابعیت برخی از شخصیت‌ها را لغو کرده‌اند مراسم عزاداری امام حسین(ع) را بر هم می‌زنند اما مگر می‌شود نوری که خداوند در آن تجلی دارد را خاموش کرد.

آیت الله حسینی‌بوشهری درباره تقارن عاشورای حسینی با یوم‌ الله 13 آبان خاطرنشان کردند: 13 آبان امسال تجلی آن بود که بگوید کل یومِ عاشوراست چرا که امام‌حسین(ع) با شعار زیبای هیات من الذلة زیر بار یزیدیان نرفت و امروز این شعار زیبا در عصری که مستکبر دیگری در مقابل امت اسلامی قد کشیده به شعار مرگ بر آمریکا تبدیل شده است.

ایشان افزودند: ملت ایران در برابر ابرقدرت آمریکا همچنان ایستاده است هرچند آمریکا در رویدادهای منطقه نشان داد که دیگر ابرقدرت جهان نیست و حرکت مردم شاخ آمریکا را شکسته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.