عالمان دین اسلام ریسک پذیر و شجاع هستند/ دشمن در تلاش برای تغییر ارزش‌ها و باورها است95/04/07

http://bushehri.net/images/0bushehri/534.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در مراسم شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  با بیان اینکه عالمان دین اسلام خطر پذیر، ریسک پذیر و شجاع هستند، فرمودند: در دوران دفاع مقدس نیز روحانیت خطر پذیری کرد و به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفت به گونه‌ای که تعداد شهدای روحانیت در مقایسه با سایر اصناف بیشتر است و این بخاطر این است که احساس مسئولیت کردند که تنها نباید اهل گفتار بوده بلکه در میدان عمل نیز به عنوان مدافع کشور بجنگد.

ایشان با تاکید بر اینکه روحانیت بدعت ستیز است، افزودند: اگر یک بدعتی در جامعه می‌خواهد رشد کند روحانیت با شجاعت جلوی این بدعت می‌ایستد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اینکه روحانیت به عنوان مرزبان سعی می کنند به تمامی زوایای دین آشنایی پیدا کنند، بیان کردند: نفوذ دارای قلمروهای متعددی است که تنها مربوط به قلمرو فرهنگی نبوده و در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه دادند: منظور از فرهنگ باورها و ارزش‌ها است و دشمن می خواهد بر روی باورها، ارزش‌ها و رفتارها اثر بگذارد؛ آنها با شبهاتی که در جامعه ایجاد می‌کنند باورها را به چالش می کشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: دشمنان اسلام با مطرح کردن یک سری مسایل در جامعه به عنوان ارزش، ارزش ها را به ضد ارزش تبدیل می کنند و یا ضد ارزش ها را ارزش می‌نامند.

ایشان افزودند: نمادهای بیرونی در خیابان و مجامع عمومی ما و رفتاری که به نسل جوان ما توسط بوق‌های تبلیغاتی ماهواره ها و شبکه های اجتماعی به نسل جوان ما منتقل می کنند در رفتار این نسل تاثیر می‌گذارد؛ این مسائل در کیفیت ظاهر یک جوان مسلمان، آرایش یک جوان مسلمان، لباس یک جوان و ادبیات یک جوان مسلمان تاثیر می‌گذارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کردند: زمانی که این همه شبه جدید وارد فضای دانشگاه ما می کنند شما روحانیون باید این شبهه ها را رصد کرده و رسیدگی کنید و کرسی‌های آزاد اندیشی را تشکیل دهید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.