عید قربان روزی است که زمینه بازگشت به خود و خدا فراهم می شود93/07/14

http://www.bushehri.net/images/0000/2/1/0_18_237954.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روز عید قربان طی سخنانی فرمودند: نشانه اسلام محمدی(ص) صفا و همدردی با امت اسلام، و نشانه اسلام آمریکایی خدمت به بیگانگان است.

عضو  مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای عید اظهار داشتند: عید به معنای رجوع و برگشت است و قربان به معنای تقرب و نزدیک شدن؛ بنابراین عید قربان روزی است که زمینه بازگشت به خود و خدا فراهم می‎شود.

ایشان افزودند: اعیاد اسلامی عبارتند از قربان، فطر، غدیر و روز جمعه که وجه اشتراک تمام این اعیاد آن است که این روزها همگی در رابطه با مسئولیت پذیری انسان است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: عید فطر به شکرانه مبارزه با نفس و روزه داری در ماه مبارک رمضان است و عید قربان نیز یادآور اطاعت بی چون و چرای حضرت ابراهیم و اسماعیل در انجام بزرگترین تکلیف الهی است.

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور در توضیح درس‎های عید قربان بیان کردند: اولین درس عید قربان آن است که در راه خدا باید از همه وابستگی‎ها و دلبستگی‎ها از جمله مال، زن و فرزند، دست بکشیم؛ و دومین درس عید قربان نیز آن است که سرلوحه زندگی فداکاری است.

ایشان در تبیین درس‎های عید قربان ادامه دادند: انسان مسلمان و مؤمن در رابطه با اطاعت پروردگار اهل بهانه گیری نیست و آنچه او دستور داده را انجام می‎دهد؛ و البته در انجام وظایف نیز باید صبر کرد.

خطیب نماز عید قربان مسجد مقدس جمکران، در ادامه تصریح کردند: در روایات آمده است:

«نيَّةُ الْمُؤمِنِ خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ» و این بیانگر آن است که در فرهنگ اسلامی و اهل بیت (علیهم السلام) روی نیت اعمال بسیار تأکید شده، بنابراین ما باید سعی کنیم هر چند توان و امکانات مالی و مادی نداشته باشیم اما با نیت نیک در مسیر کار خیر قرار گیریم.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان ضمن تشکر از ملت ایران در سراسر کشور به جهت شرکت در دعای باشکوه عرفه بیان کردند: این نجواها و دعاها در بارش رحمت الهی بسیار مؤثر خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.