غرب باید حق ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت بشناسد92/07/26

http://www.bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476416562500.jpgامام جمعه قم فرمودند:غرب باید حق ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت بشناسد زیرا ما همواره گفته‌ایم که به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم و رهبر معظم انقلاب هم فتوایی مبنی بر تحریم ساخت اینگونه جنگ‌افزارها دارند.
 
 

 

آیت‌الله  بوشهری خطیب جمعه قم  امروز در خطبه های نماز جمعه با متوجه قرار دادن عید غدیر و پیامهای آن اظهار داشتند: در روایات از این عید بزرگ به عید‌الله الاکبر یاد شده زیرا خداوند در این روز تکلیف مسلمانان را پس از پیامبر مشخص ساخت و نعمت را تکمیل فرمود و اگر مردم آن روزگار به پیام عید غدیر توجه می‌کردند امروز شاهد این همه اختلاف و چند دستگی در داخل دنیای اسلام نبودیم.

ایشان افزودند: امام هادی(ع) در دورانی می‌زیست که شرایط ویژه‌ای بر جامعه حاکم بود؛ از یک سو غلات اهل بیت(ع) را در حد خدایی ستایش می‌کردند و از سوی دیگر خلفای بنی عباس و نیز گروهی که پیرو آنها بودند به سختی با امامان معصوم(ع) دشمنی می‌ورزیدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه  عنوان داشتند: دین مبین اسلام 1400 سال پیش بر انجام ورزش‌هایی چون شنا، تیراندازی و اسب‌سواری تاکید داشته است؛ امروز هم قهرمانان ورزشی ما که در مجامع جهانی درخشیده‌اند باید در دیگر عرصه‌ها نیز الگویی مناسب باشند تا جوانانی که به آنها روی می‌آورند بتوانند رفتارهای صحیح را از آنها یاد بگیرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کردند: این امر نشان‌دهنده علاقه نسل امروز به ارزش‌های دینی است و این گفته رهبری را نیز نمایان می‌سازد که در کنار برخی ریزش‌های اندک، رویش‌های فراوانی هم وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری  خاطرنشان کردند: هلال احمر در این هفته و در دیگر روزهای سال برنامه‌هایی به منظور آموزش مردم دارد و ملت ما نیز باید اصول ایمنی را در ساخت و سازها و دیگر امور زندگی رعایت کنند تا میزان خسارات جانی و مالی در هنگام بروز حوادث کاهش یابد.

ایشان در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر میان ایران و گروه 1+5 بیان داشتند: غرب باید حق ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت بشناسد زیرا ما همواره گفته‌ایم که به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم و رهبر معظم انقلاب هم فتوایی مبنی بر تحریم ساخت اینگونه جنگ‌افزارها دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کردند: ما به دنبال رفع تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه علیه کشورها هستیم؛ ما حق غنی‌سازی در داخل خاک جمهوری اسلامی را می‌خواهیم، ما به دنبال شفاف‌سازی هستیم تا دنیا احساس نگرانی نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: سیاست نیز جبهه‌ جنگی است که در مقابل دشمنان باید ایستادگی کرد و فرماندهان این جنگ یعنی همان دیپلمات‌های ما باید در این جنگ هم به عقبه و پشت جبهه دلگرم باشند و اگر احساس کنند پشت جبهه همراهی و همدلی وجود ندارد آنگاه نمی‌توانند به حقوق واقعی ملت برسند.

امام جمعه قم  بیان داشتند: دشمنان اسلام بدانید که ما ملتی آزاده و سرافراز هستیم که 34 سال در مقابل همه زورگویی‌ها ایستاده‌ایم و از حق خود نمی‌گذریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.