فیلم/ واکنش آیت الله حسینی بوشهری به تعطیل شدن حج ایرانی ها95/03/10

http://bushehri.net/images/0000/9/618326IMG-20160224-WA0022.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: اقدام دولت سعودی نسبت به سفر زائران ما از مصادیق بارز صدّ عن سبیل الله است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری در رسانه ملی با اشاره به کارشکنی عربستان برای لغو حج تمتع امسال فرمودند:‌ مراجع بزرگوار تقلید در بیانات و اظهار نظرهای خود بر لزوم حفظ عزت و کرامت زائران خانه خدا تاکید کردند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند:‌ رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان و بعثه مقام معظم رهبری بر همین مبنا تلاش کردند تا زائران ما امسال هم توفیق زیارت خانه خدا را به صورت آبرومند داشته باشند اما عربستان همکاری نکرد و کارشکنی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: آشکار است که سعودی ها اراده جدی ندارند و آنها می خواهند زائران ما امسال به حج مشرف نشوند.

ایشان ادامه دادند: در سال های گذشته هم کارشکنی ها و اذیت و آزار زائران و اهانت به روحانیون ما کم نبود، اما ضمن دادن تذکرات لازم به آنها همه اینها برای یک موضوع مهمتر و بجا آوردن مناسک حج نادیده گرفته می شد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه سعودی ها برای حج ایرانی ها مانع ایجاد کردند افزودند: از نظر فقهی و شرعی حتی اگر کسی استطاعت مالی برای حج داشته باشد، اما اگر میزبان راه را ببندد این زائران امسال نمی توانند به وظیفه خود عمل کنند و جای نگرانی از این جهت نیست گر چه از فیض عظیم محروم شدند.

دانلود فیلم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.