قاریان قرآن در گردونه مسائل مادی نیفتند/ حرکت پرشور جوانان به معنویت آغاز شده

http://h-bushehri.ir/images/zaman/515ecfaf03e89.jpgآیت‌الله حسینی بوشهری:قاریان قرآن در گردونه مسائل مادی نیفتند/ حرکت پرشور جوانان به معنویت آغاز شده آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه شهر مقدس قم در آیین افتتاحیه مسابقات اذان، ابتهال و همخوانی قرآن کریم قاریان قرآن را به دوری از مسائل مادی توصیه کرد.آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم طی سخنانی در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم با اشاره به شکل‌گیری حرکت پرشور جوانان کشور به سمت معنویت و خداشناسی گفت:‌

در کشور ما به خصوص میان نسل جوان، حرکتی پرشور به سمت معنویت و خداشناسی آغاز شده و این حرکت با شتابی زایدالوصف در جریان است.وی با اشاره به وجود 2 جبهه حق و باطل در دنیای امروزی گفت: قرآن کریم 2 جبهه حق و باطل را به ما معرفی و برای ما شرح داده است که یکی جبهه دینی و اخلاقی و در مقابل آن جبهه طاغوت و کفر است که این 2 جبهه در مقام هجمه در مقابل یکدیگر هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از هجمه کفار اظهار داشت: مقام معظم رهبری از هجمه کفار به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کند، زیرا امروز جبهه دشمنان تنها توپ و تانک نیست و دشمن در بعد تبلیغاتی هم باورها و ارزش‌های دینی ما را هدف گرفته است.

وی با توصیه مردم به نبرد در هر دو جبهه جهاد اکبر و جهاد اصغر گفت: آنچه در قرآن به عنوان جهاد مطرح می‌شود، جهاد در مبارزه با نفس، جهاد و مبارزه با تهاجم دشمن و جهاد در جبهه فرهنگی است. کسی که جان خود را می‌بازد و به شهادت می‌رسد در جهاد اصغر جنگیده و کسی که با نفس خود ستیز می‌کند جهاد اکبر کرده است. همچنین جهاد در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن جهاد اوسط است.

امام جمعه شهر قم، حضور در محافل قرآن، اذان و ابتهال را حرکت در جهاد فرهنگی دانست و گفت: ما باید در مقابل جنگ فرهنگی دشمن که از طریق ماهواره‌ها فرهنگ ما بمباران می‌کند، با برگزاری چنین محافلی با آنها به مبارزه بپردازیم، البته دشمنان با وجود قاریان طراز اول و برنامه‌های متنوع قرآنی ما را تحقیق‌کننده قرآن می‌نامند و می‌گویند قرآن شما با قرآن بقیه مسلمین تفاوت دارد.

وی با توصیه قاریان و مؤذنان به دوری از مسائل مادی گفت: اگر قاریان و مؤذنان قرآن کریم صادقانه و صحیح حرکت کنند یقیناً اهل بهشت‌اند، اما چندین خطر منتظر شما است و مهمترین آن این است که دچار غرور و تکبر نشویم، همچنین تلاش کنید در گردونه مسائل مادی نیفتید زیرا این اوج خطر است و نباید الفاظ قرآن به یک کسب و کار تبدیل شود، زیرا این اوج لغزش است.

وی در ادامه با توصیه شرکت‌کنندگان به رعایت اخلاق گفت: باید در مسابقات قرآن و اذان رعایت اخلاق را داشته باشیم زیرا نباید در صورت عدم کسب نتیجه، الفاظ و سخنانی به کار گرفته شود که همه چیز زیر سؤال رود، زیرا این مسابقه، مسابقه خیر است و حرکت شما حضور در جبهه فرهنگی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف باید انتقادات را سرلوحه کار قرار داد گفت: نباید به دلیل جایگاه و کسب مقام، از انتقادات دوری کرد، همچنین تلاش کنید افرادی را که استعداد دارند جذب کانون قرآن کنید تا کل کشور ما با قرآن کریم انس پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.