قدر فرصت های ماه شعبان را بدانیم/یکی از نعمت‎های بسیار بزرگ، طلبگی است94/02/30

http://bushehri.net/images/20/1/454214/IMAGE635266893990000000.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‌های علمیه کشورعصر دیروز درمراسم تقدیر از طلاب برتر عرصه پژوهش و تحقیق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران، با تاکید بر اهمیت ماه شعبان، اظهارداشتند: در لحظات پایانی ماه رجب و در آستانه ورود به ماه شعبان هستیم و باید قدر فرصت‎های این ماه را بدانیم.

ایشان در ادامه با تأکید بر اهمیت پژوهش و لزوم ورود طلاب به این عرصه افزودند: باید تلاش شود تا فعالیت‎های پژوهشی مثل جشنواره‌های علامه حلی، مورد اهتمام طلاب قرار گرفته و در این زمینه فعالیت نمایند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور فرمودند: امروز باید همچنان که امور آموزشی در حوزه‌های علمیه ما از رشد قابل قبولی برخوردار بوده فعالیت های پژوهشی نیز رشد قابل قبولی پیدا کند.

ایشان با تأکید براینکه انسان باید قدر نعمت‎هایی که خدا به وی ارزانی داشته را بداند، تصریح کردند: یکی از این نعمت‎های بسیار بزرگ، طلبگی است که باید قدردان آن باشند و این مهم با جدیت در تحصیل، پژوهش، تحقیق و تهذیب محقق می‎گردد.

آیت الله حسینی بوشهری، با تأکید بر تغییرات ساختار آموزشی حوزه‎های علمیه افزودند: شکی نیست تغییر در ساختار آموزشی ما نیازمند یک بازنگری بوده و ساماندهی حوزه‌های علمیه و اساتید  هم در همین راستا ضروری به نظر می‌رسد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کردند: اساسا سیستم آموزشی حوزه‎های علمیه باید از روح پژوهشگری برخوردار باشد، در حالی‎که متأسفانه هم اکنون بیشتر مطالب آموزشی ما صرفا جنبه حفظی دارد و جوشش علمی و پژوهشی در ساختار جایگاه ندارد.

عضو جامعه مدرسین، با اظهار تأسف از اینکه اکثر مدارس ما فاقد امکانات لازم پژوهشی است، بیان داشتند: در اینکه امروز باید امکانات پژوهشی، کتابخانه تخصصی، منابع دست اول پژوهشی و سایر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار طلاب باید قرار گیرد شکی نیست منتهی این فضای پژوهشی و این امکانات فعلا در اکثر حوزه‌های علمیه ما وجود ندارد و این ضعفی بزرگ برای رشد پژوهش در ساختار آموزش حوزه‌های علمیه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.