قرآن و روایات همواره از شخصیت عالمان تجلیل کرده‎اند93/07/17

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman2%205.jpgمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت اربعین آیت الله جباری با اشاره به اینکه چنین شخصیت‎هایی تمام عمر خود را در راه انجام وظیفه و خدمت بی‎منت همراه با اخلاص و از خودگذشتگی سپری نموده‎اند، تصریح کردند: شناخت همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی چنین شخصیت‎ها به احاطه و اشراف نیازمند است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با بیان اینکه شخصیت‎های مختلفی که در جامعه داریم عناصر و ویژگی‎هایی وجود دارد که شناخت یکی از آنها می‎تواند معرف آن شخصیت باشد، ابراز داشتند: قرآن و روایات ویژگی‎های انسان‎های کمال یافته را مطرح کرده‎اند که آنها در پیشگاه خداوند دارای جایگاه بلندی هستند و برخوردار از نعمت‎های بی‎کران الهی می‎باشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: علم، ایمان، عمل صالح، آگاهی و بصیرت، خدمتگذاری نسبت به مردم، رضا و خضوع در برابر ذات کبریایی حق از عناصر و مشخصاتی هستند که قرآن و روایات آنها را به عنوان شاخص بیان کرده‎اند و می‎توان از آنها در خصوص شخصیت‎های برتر جامعه بکار برد.   

ایشان با بیان اینکه مراتب بسیاری در قرآن کریم در خصوص جایگاه عظیم علم بیان شده است، تصریح کردند: جایگاه جاهل و عالم قابل قیاس نیست و قرآن و روایات همواره از شخصیت عالمان تجلیل کرده‎اند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایاتی از لسان رسول گرامی اسلام(ص)، ابراز داشتند: عالمان دین، گرامی‎ترین بندگان در پیشگاه خداوند متعال بعد از انبیاء الهی می‎باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.