لزوم آموزش خطبه غدیر به فرزندان93/07/22

http://www.bushehri.net/images/busshehri/139302191148187372716033.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم توجه به خطبه غدیر تأکید کردند و فرمودند: لازم است که فرزندان خود را با خطبه غدیر آشنا کنیم زیرا این خطبه حاوی بخش زیادی از معارف اهل بیت(ع) است.
حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»  شامگاه یکشنبه، 20 مهر در مراسم جشن عید غدیر در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز بر لزوم توجه به خطبه غدیر تأکید کردند و فرمودند: لازم است که فرزندان خود را با خطبه غدیر آشنا کنیم زیرا این خطبه حاوی بخش زیادی از معارف اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: پیامبر(ص) در این خطبه می‌فرمایند: «من کنت مولا فهذا علی مولا» اما برخی می‌گویند که منظور پیامبر(ص) این بود که هر کس من دوست اویم، حضرت علی(ع) هم دوست اوست! اما آیا این درست است؟ همگان از رابطه دوستی پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) با خبر بودند و علاوه بر این مسئله دوستی این دو در آیات قرآن چون آیه تطهیر بیان شده است.
ایشان تأکید کردند: پیامبر(ص) در خطبه غدیر می‌خواهد بفرماید که جامعه اسلامی نیاز به رهبر و زعیم دارد؛ کسی که در رابطه با مسائل اجتماعی جامعه اسلامی هوشیار باشد و بتواند این علم را دوش بکشد و در آن روز کسی لایق‌تر از حضرت علی(ع) برای عهده‌دداری این مسئولیت نیست

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به تبیین ویژگی‌های غدیر و اهمیت و جایگاه این عید بزرگ اسلامی پرداختند و بیان داشتند: در سراسر جهان هستی تمام نعمت‌های مادی و معنوی از سوی ذات کبریای حق تعالی است و همانگونه که قرآن بیان می‌دارد، ما از عهده شمارش نعمت‌های بزرگ الهی بر نمی‌آییم.
ایشان با یادآوری اینکه آنچه که در اختیار ماست نعمت‎های خداوند است، افزودند: خداوند هم نعمت‌های مادی  و هم نعمت‌های معنوی را که به انسان این گل سرسبد عالم هستی داده، مطرح می‌کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز کردند: خداوند یکسری نعمت‌ها به عنوان نعمت‌های معنوی در اختیار انسان قرار داده است مثلاً به حضرت عیسی(ع) خداوند اینگونه خطاب می‌کند: نعمتی که من به تو و مادرت عطا کرده‌ام را یاد کن و یا تعبیرات دیگری که خداوند خطاب به قوم بنی‌اسرائیل دارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، اسلام، بعثت، ولایت و امامت را سه نعمت بزرگ دانستند و فرمودند: این سه از نعمت‌های بی‌بدیل معنوی است و اصولاً نعمات معنوی دارای مراتب و درجات هستند.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوندی که نعمت اسلام را عطا کرد، منت گذاشته و نعمات رسالت و امامت را هم عطا می‎کند که این نعمات با وجود حضرت بقیة الله‌الاعظم در آخرالزمان ادامه پیدا می‌کند، بیان داشتند: فرشتگان الهی با تمام شرافت و عظمتی که دارند و در پیشگاه پروردگار عالم مقربند، تنها واسطه فیض الهی هستند اما به طور مستقیم نقش هدایتگری در رابطه با جامعه بشری ندارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.