ماموریت‌های مهم اعضای شورای شهر قم از نظر آیت الله حسینی بوشهری 92/05/11

http://www.h-bushehri.ir/images/01/shora---hom/1_6_resize_164131.JPG رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري با تبیین مهمترین ماموریت های اعضای شورای اسلامی شهر قم، اختلاف و تک‌روی در ابراز دیدگاه را سم مهلک و خنثی کننده تدبیرها و برنامه‌ها عنوان کردند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، صبح روز 9مرداد ماه در دیدار منتخبین دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم، ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین (ع) با اشاره به حضور پرشورمردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا فرمودند: مردم با شرکت گسترده در انتخابات، حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را خلق کردند.

مهمترین ماموریت ها

ایشان به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کردند و ورود به این عرصه را دارای الزاماتی دانسته و ابراز داشتند: "داشتن نقشه راه و برنامه منسجم"، "حفظ وحدت و انسجام"، "برنامه‌ریزی ویژه و کارشناسانه برای شهر قم با نگاه جهانی" و"گره‌گشایی از مشکلات مردم"  مهمترین مأموریت‌های اعضای جدید شورای شهر قم می‌باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که قم از ظرفیت‌های بسیار بالایی به واسطه وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت (س) و حوزه علمیه برخوردار است، یادآور شدند: نباید از ظرفیت‌های کلان شهر قم غافل شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در تبیین اولین مأموریت اعضای شورای شهر، خاطرنشان کردند: "داشتن برنامه منسجم و نقشه‌راه" علاوه بر آن که از روزمرگی و پراکندگی مصوبات شورا جلوگیری می‌کند، به پیشرفت امور بر اساس اولویت‌ها سرعت می‌بخشد.

تاکید بر انجام کار مطالعاتی و کارشناسانه

امام جمعه قم همچنین بر انجام کار مطالعاتی و کارشناسانه تاکید کردند و فرمودند: اعضای شورا می‌بایست با تشکیل کارگروه‌های تخصصی با استفاده از کارشناسان، مسائل شهری را پیگیری و انتظارات از یک شهر زیارتی را برآورده نمایند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه تصریح کردند: اگر کارها بر اساس نقشه‌راه و برنامه پیگیری شود، روند خدمت رسانی مطلوب به مردم رو به رشد خواهد بود.

لزوم حفظ وحدت و انسجام

وی در ادامه سخنان خود، "حفظ وحدت و انسجام " را یکی دیگر از الزامات اعضای شورا شهر و بسیار حائز اهمیت خواندند و تاکید کردند: بروز اختلاف در بین اعضا، آثار بسیار منفی را به همراه دارد و روح‌ امید را در مردم از بین می‌برد؛ بنابراین باید با پرهیز از پرداختن به مسائل جزئی و اختلافی، آستانه تحمل را بالا برد و با همراهی و همدلی به شهر کریمه اهل‌بیت‌(س) خدمت کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، اختلاف و تک‌روی در ابراز دیدگاه را سم مهلک و خنثی کننده تدبیر‌ها و برنامه‌ها دانسته و تصریح کردند: در فضای کار جمعی باید با هم‌افزایی فکر و اندیشه  کارها را به نحو مطلوبی به پیش برد و مردم را به آینده‌ای بهتر امیدوارتر کرد.

ضرورت نگاه جهانی به قم

آیت الله حسینی بوشهری، سومین مأموریت اعضای شورای شهر قم را "برنامه‌ریزی ویژه برای این کلان شهر با نگاه جهانی و به عنوان مرکز نشر معارف اهل بیت (ع)" عنوان کردند و بیان داشتند: باید در برنامه‌ریزی‌ها، حساب قم را از سایر شهرها جدا کرده و با توجه به شاخص‌ها و ویژگی‌های این شهر، افق‌های فرهنگی، عمرانی و ... را برای آن پیش‌بینی کرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، توجه به مبلمان شهری قم را یکی از ضرورت‌ها دانستند و یادآور شدند: مبلمان شهری قم با یک شهر معمولی کاملاً متفاوت است و اعضای شورای شهر باید نسبت به این مسئله توجه جدی داشته باشند و از آن غفلت نکنند.

تاکید بر گره گشایی از مشکلات مردم

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم "گره‌گشایی از مشکلات مردم" را یکی دیگر از مأموریت اعضای شورای اسلامی شهر قم برشمردند و به آنان تاکید کردند: با همدلی و همراهی و روی خوش، مشکلات مردم را حل کنید.

ایشان همچنین به اعضای شورا پیشنهاد دادند که با تشکیل کارگروه‌ها و شناسایی مساجد شهر و نیز تقسیم کار، در مساجد حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند.

ارتباط مستمر و منظم با مردم

امام جمعه قم، ارتباط مستمر و منظم با مردم را لازمه موفقیت مسئولان دانستند و ابراز داشتند: اعضای شورای شهر نباید فقط در ایام انتخابات با مردم ارتباط داشته باشند، بلکه این ارتباط باید به صورت مستمر برقرار باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به اعضای شورای شهر قم، یادآور شدند:‌ حوزه و مراجع عظام و بزرگان حوزه پشتیبان شما هستند؛ بنابراین باید از این ظرفیت و فرصت در راستای خدمت به مردم، بهترین استفاده را ببرید.
نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در پایان ابراز امیدواری کردند که اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم با تلاش و خدمت صادقانه، دوری از اختلاف و تفرقه و استفاده از کارشناسان، کارنامه زرینی را از خود برجای گذارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.