ماندگاری فقه در گرو بها ‌دادن به علم کلام است93/02/01

http://bushehri.net/images/8569.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري  مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به جایگاه علم کلام در حوزه، بیان داشتند: تنها با همت شایسته می ­توانیم به قله ­های بزرگ علمی در عرصه علم کلام که در مباحث اعتقادی از آن به "فقه­ الاکبر" یاد شده، برسیم.  

آیت ­الله حسینی بوشهری، با اشاره به کارهای بزرگ علمی در انجمن­ های علمی حوزه، اظهار داشتند: در تأسیس انجمن­های علمی شایسته است که تعبیر کار بزرگ در حوزه به کار رود، هرچند هنوز نتواسته­ ایم بزرگی و عمق این نعمت در خور توجه را درک کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر پویایی فقه­ الاکبر، افزودند: تنها با همت شایسته می­توانیم به قله­ های بزرگ علمی در عرصه علم کلام که در مباحث اعتقادی  از آن به فقه­ الاکبر یاد شده، برسیم.

ایشان، با بیان این که فرصت­های بسیاری برای تبیین علم کلام در جامعه وجود دارد، ابراز داشتند: باید نیازسنجی مناسبی در راستای تبیین علم کلام، به وجود آید تا با توجه به نیازهای موجود، نقشه راه ترسیم گردد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، با اشاره به گستره دایره بحث­ها در علم کلام، ادامه دادند: معتقدم باید به مباحثی پرداخت که بنیان­های فکری و اعتقادی جامعه را تقویت سازد؛ زیرا دشمن ریشه­ های اعتقادی مردم جامعه را هدف قرار داده است.

عضو هيات امناء جامعه المصطفي، با تأکید بر بازنگری در محتوای متون کلامی حوزه، ابراز داشتند: کتاب­های گذشته کلامی نیاز به بازنگری و به روز رسانی دارد تا با ادبیات جدید به جامعه عرضه گردند.

آیت­ الله حسینی بوشهری، تربیت چهره های شاخص کلامی در کلام مقارن با ادیان و کلام مقارن با فرق اسلامی، را از وظایف انجمن علمی کلام حوزه برشمردند و عنوان کردند: تقسیم کار بین مراکز همسو نیز باید مورد توجه جدی انجمن کلام حوزه قرار گیرد تا از موازی کاری پیشگیری گردد و بتوان از ظرفیت­های موجود بالاترین استفاده را برد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، تأمین متون کلامی حوزه را نیز از دیگر وظایف مهم انجمن کلام حوزه برشمردند و تأکید کردند: باید سیر ترتبی نسبت به پایه ­های حوزه داشت تا متناسب با سطح علمی طلاب، کتاب­ های هم سطح علمی آنها نیز تهیه و به حوزه عرضه گردد.

 

 

دیدگاه‌ها   

خطر نفوذ دشمن
#2 خطر نفوذ دشمن 1395-03-01 11:52
اگر در این مورد کوتاهی,کنید,خسا رت جبران ناپذیری,را,متحم ل,می شویم,چه دلیلی دارد آمریکا,را,با این همه جنایتی که علیه ملت ایران کرده بزک کنیم و بدیهایش را نگوییم تا,بچه های,ایران زمین,آمریکا,را, دشمن خودشان ندانند
نقل قول کردن
خطر نفوذ دشمن
#1 خطر نفوذ دشمن 1395-03-01 11:49
سلام علیکم لطفا توجه کنید ️حذف بخش‌های ضدآمریکایی و استکباری کتاب‌های درسی به بهانه موافقت علما
از این انحرافات که به نام مرجعیت در حال انجام است، جلوگیری کنید
بسیج دانشجویی ۵۶ دانشگاه فرهنگیان کشور در نامه‌ای به به مراجع تقلید نوشت: کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش در حالی اقدام به حذف بخش‌های ضدآمریکایی و استکباری کتاب‌های درسی کردند که این تغییرات را با تایید نظارت علما و در زیر سایه آیات عظام توجیه کرده‌اند اگر اطلاه ندارید آگاه باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.