مباحثه از امتیازات بزرگ حوزه است93/03/18

http://bushehri.net/images/banners/7777.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: مباحثه از امتیازات بزرگ حوزه است و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که این مهم کمرنگ شود؛ زیرا مباحثه نقش کلیدی‌ در رشد طلاب دارد. 

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»، پیش از ظهر دیروز در دومین اجلاسیه اساتید حوزه علمیه استان قم، در مدرسه عالی دارالشفاء، اظهار داشتند: حوز‌ه‌های علمیه میراث‌دار علمای بزرگی هستند و هر کدام از این بزرگواران برای اعتلای حوزه، سال‌ها زحمت و مرارت کشیده و با گذشت و اخلاص خود، این بنای شکوهمند را ایجاد کرده‌اند.

ایشان افزودند: یکی از وظایف اصلی طلاب به خصوص اساتید رعایت اصول کلی است که از سوی بزرگان حوزه ترسیم شده است،

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: زمانی که درباره حالات بزرگانی چون خواجه‌ نصیر، شیخ انصاری، وحید بهبهانی و... مطالعه می کنیم، مشاهده می کنیم که احترام به اساتید از جمله مهمترین رموز توفیقات آنان بوده است. این افعال پیام روشنی برای امروز ماست که به افرادی که از ما اعلم‌ هستند، احترام بگذاریم و راه را برای فعالیت آنان هموارتر کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش اساتید در شکل گیری شخصیت علمی و اخلاقی طلاب، ادامه دادند: در دنیای امروز در مراکز آموزشی، سرمایه‌گذاری بسیاری برای حمایت از اساتید دروس پایه انجام می‌شود، چون شخصیت علمی و اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان در این مقطع شکل می‌گیرد و ما نیز در حوزه قدرشناس اساتید سطح یک هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: اساتید حوزه باید الزاماتی را رعایت کنند که از آن جمله می‌توان به رعایت اخلاق و انجام هر امری با نیت قرب الهی،افزایش توان علمی، دلسوزی برای طلاب، نظارت بر رشد علمی و اخلاقی طلاب، حساسیت نسبت به اعتقادات طلاب، تقویت روحیه پرسشگری در طلاب، تدریس بر مبنای اسلوب مشخص، افزایش بهره‌وری دروس و ... اشاره کرد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، یکی دیگر از وظایف اساتید را تقویت حس مسئولیت‌پذیری طلاب ذکر کردند و یادآور شدند: حوزه نیازمند طلابی است که مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده بگیرند و مسئولیت‌ محور باشند. یکی دیگر از کارهای اساتید شناخت استعداد‌های درخشان حوزه و معرفی آنهاست. این مسئله در دستور کار جدی مسئولین حوزه قرار دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، حضور منظم اساتید در کلاس‌ها را از رموز موفقیت آنان و طلاب دانستند و افزودند: طلاب باید با سیره علمای گذشته و مراجع عظام در حوزه‌های علمی، اخلاقی، درسی و... آشنا شوند و آنها را به عنوان الگوهای عملی خود انتخاب کنند.

ایشان با اشاره به این که طلاب باید در دروس شاداب باشند و این شادابی نیازمند مدیریت درست استاد است، ابراز داشتند: اساتید باید رفتارهای طلاب را به خوبی بررسی کرده و آنها را در مسیر دقیق و درست قرار دهند .

آیت الله حسینی بوشهری به اهمیت مباحثه در حوزه نیز اشاره کردند و فرمودند: مباحثه از امتیازات بزرگ حوزه است و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که این مهم کمرنگ شود؛ زیرا مباحثه نقش کلیدی‌ در رشد طلاب دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر تقویت بنیه علمی و اخلاقی طلاب بصورت روز آمد، تصریح کردند: طلاب باید هر روز نسبت به روز قبل تقویت شوند و سوالات آنان به بهترین شکل پاسخ دهیم تا با کوله‌باری از علم توأم با اخلاق، در جامعه حضور یافته و از مبانی دینی دفاع کنند.

دیدگاه‌ها   

پاک نیت
#1 پاک نیت 1395-03-03 10:19
نقد کردن در دولت روحانی خریدار ندارد از این دولت فقط باید تعریف کرد تا خوششان بیاید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.