مبلغان دینی در منابر خود بیشتر به قرآن و روایات تمسک کنند.92/08/11

http://www.bushehri.net/images/boshehri_l92_ll_159119.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری طی سخنانی  با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) خاطرنشان کردند: کسانی که بین خدا و بندگان رابطه برقرار می‌کنند و بندگان را از آنچه خدا دوست دارد آگاه می‌کنند جایگاهی دارند که انبیا و شهدا به درجه آنها غبطه می‌خورند و این جایگاهی است که رسول خدا‌(ص) از آن برای مبلغان دین خبر می‌دهد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ی «الذین یبلغون رسالات‌الله ...» ابراز داشتند: تبلیغ احکام و مکتب شیعه بر سه رکن رساندن پیام الهی، خداترسی و واگذاری ارزیابی امور به خداوند بنا گردیده است که لازم است مبلغان دینی در منابر خود بیشتر به قرآن و روایات تمسک کنند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري آشنایی با فقه، تاریخ، کلام و برخی دیگر از امور را از ملزومات یک مبلغ برشمردند و خاطرنشان ساختند: سعه ی صدر و آشنایی با فقه، تاریخ ، کلام و علومی که یک مبلغ را در جامعه بی‌نیاز می‌کند از ملزومات یک مبلغ شیعی محسوب می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امام علی‌(ع) یادآور شدند: مبلغ می‌بایستی در زمینه حلال و حرام خدا اعلم‌الناس باشد و بنابر روایات صادر شده از ناحیه‌ی معصومین‌(ع) عالم به جمیع حوائج مردم باشد.

ایشان نیازسنجی تبلیغ را امری بسیار مهم و ضروری برشمردند و اضافه کردند: مسئله نیازسنجی و اولویت‌سنجی از وظایفی است که باید در تمام دوران تبلیغ مبلغین ادامه داشته باشد و بنابر قول صحیح‌تر تبلیغ مبلغان نیازمند پشتیبانی محتوائی است.

عضو جامعه مدرسین، شجاعانه حرف خدایی زدن را امتیازی ویژه برای یک مبلغ دانستند و یادآور شدند: مزاج‌گویی برای خوشامد و بدآمد افراد از آفاتی است که گریبان‌گیر مبلغان می‌شود ؛ مبلغی که دنباله‌رو اهل‌بیت‌(ع) است حرف خدایی را بدون ملاحظه خوشآمد و بدآمد دیگران شجاعانه می‌گوید.

ایشان در پایان، اولویت‌های تبلیغی مبلغان را پرداختن به نسل جوان، استفاده از روحانیت مستقر و برخورد محبت‌آمیز با مردم برشمردند و تاکید کردند: جوانان قشری هستند که شخصیت اعتقادی آنها منفعل بوده و همین امر کار تبلیغ را به روی آنها تأثیرپذیرتر می‌کند.

دیدگاه‌ها   

خدا
#2 خدا 1395-03-06 10:16
تنها از خدا ارامش و امرزش می خواهم
نقل قول کردن
فهیمی
#1 فهیمی 1395-03-06 05:22
این مردم نادان همه چیزشان شده درهم و دینار خدا را از یاد برده اند در فساد دست و پا می زنند مثل کرم می لولند حالم بهم میخوره از این همه پستی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.