مبلغين چشم بيدار فرهنگ جامعه هستند/وقف رمز جاودانگي نام انسان‌هاست94/01/16

http://bushehri.net/images/8569.jpgمدير حوزه‎هاي علميه کشور فرمودند: مبلغين حوزه‎هاي علميه در سراسر کشور چشم بيدار فرهنگ و دغدغه‎های ديني جامعه می‎باشند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها اظهارداشتند: حوزه علميه توانسته با توجه به رسالتي که برعهده دارد در ايام تبليغ با اعزام طلاب و فضلا به عنوان کارشناسان مسائل ديني و مبلغين و مروجيّن اين مهم، نقش مؤثري در حرکت جامعه به سوي رشد، بالندگي و تعالي داشته باشد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه، نگاه و توجه به ترويج فرهنگ وقف در جامعه را يکي از اصلي ترين وظايف مبلغين عنوان کردند و افزودند: روحانيون بايد با ترويج فرهنگ وقف، مردم را به اين امر مهم تشويق کنند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه بيان داشتند: وقف مصداق بارز باقيات الصالحات، تعاون، نيکي و انفاق است و بايد نسبت به آن تلاش جدّي صورت پذيرد.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينکه مبلغين سازمان اوقاف و امور خيريه در ايام تعطيلات، خوش درخشيدند، ادامه دادند: وقف، زمينه ساز پاسخ‌گويي به نيازهاي مادي و معنوي جامعه است؛ به طوري که افراد با انجام اين کار، سرمايه خود را در جهت ساخت مسجد، بيمارستان، مراکز تبليغي، تهيه جهيزيه و.. هزينه مي‌کنند و اين امر سبب ارزشمندي و تاثيرگذاري بيشتر اين سنت حسنه مي‌شود.

ایشان افزودند: وقف در جامعه ديني و اسلامي بسيار نقش آفرين و در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي تأثير بسزايي دارد و از سويي بهترين مصداق براي جاودانگي نام انسان‌ها است، چراکه بر اساس روايات، پرونده ما در عالم برزخ باز است و حسناتي که افراد بعد از خود به جا مي‌گذارند، در آن ثبت مي‌شود و وقتي در روز قيامت محشور مي‌شوند، از اين همه حسنات تعجب مي‌کنند.

مدير حوزه‎هاي علميه کشور در ادامه با اشاره به اهميت فرهنگ سازي در ارتباط با " توسعه وقف و تاکيد بر توجه بيشتر به اين مساله"، تصريح کردند: در گذشته رويکرد جامعه به وقف و رويکردي فرهنگي و ديني بود و در اين راستا موارد زيادي از موقوفات در اين زمينه به وجود آمده است و افراد به صورت داوطلبانه بخشي از اموال يا سرمايه خود را در راه و نيت خير وقف مي‌کردند. امروزهم با توجه به فضاي موجود اگر مردم تشويق شوند و از آثار و برکات اين کار ارزشمند آگاهي پيدا کنند، قطعا توجه مردم به وقف بيشتر خواهد شد.

آيت الله حسيني بوشهري اظهارداشتند: وقف مي‌تواند سهم مهمي در عرصه تغيير وضعيت اقتصادي و رسيدگي به آحاد نيازمند جامعه ايفاء کند، بطوريکه يکي از کارهايي که در اين زمينه مفيد و موثر است مقوله فرهنگ سازي در زمينه وقف در سطح عموم آحاد جامعه است که بحمدالله مبلغين اين سازمان به خوبي نقش آفريني کرده‎اند.

دیدگاه‌ها   

دشتستانی
#3 دشتستانی 1395-03-06 19:19
مرگ بر هاشمی
نقل قول کردن
عارف
#2 عارف 1395-03-06 06:56
بسیار عالی و منطقی
نقل قول کردن
محمدشیرازی
#1 محمدشیرازی 1395-03-06 05:54
با انتخاب آیت الله جنتی دشمنان دهانشان باز مانده و نقشه هایشان نقش بر آب شده اما جالب اینجاست که دست از دشمنی بر نمیدارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.