متون جديد درسي حوزه از سال آينده تدريس مي‌شود94/02/18

http://bushehri.net/images/boshehri_l92_ll_159119.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: امروز اساتيد ميانسال با کوله باري از تجربه و اساتيد نسل جوان با خصوصيت خوش فکري در حوزه هاي علميه وجود دارند که بهترين زمان را براي تحول در حوزه هاي علميه ايجاد کرده است.

آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري پيش از ظهرهفدهم اردیبهشت ماه 1394 در اجلاسيه اساتيد مدارس علميه استان قم اظهار داشتند: اين ظرفيتي که امروز در حوزه علميه قم و ساير حوزه ها وجود دارد، بسيار ارزشمند و قابل استفاده است.

ایشان ادامه دادند: امروز اساتيد ميانسال با کوله باري از تجربه و اساتيد نسل جوان با خصوصيت خوش فکري در حوزه هاي علميه وجود دارند که بهترين زمان را براي تحول در حوزه هاي علميه ايجاد کرده است.

مدير حوزه هاي علميه کشور  با تأکيد بر اينکه امروز از ظرفيت بالاي اساتيد در سراسر کشور بهره مند هستيم، ابراز داشتند:

انحصار اينگونه جلسات، يک بار در سال خروجي مناسبي نخواهد داشت؛ بلکه بايد نشست هاي متعدد با بررسي و ارائه نقطه نظرات برگزار شود تا بتوان از پيشنهادات و راه حل ها استفاده کرد.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبري براي تحول در حوزه، خاطرنشان ساختند: بايد در اين راستا برنامه هاي متعدد با اهداف گوناگون برگزار کرد تا بتوان به نگراني مراجع عظام تقليد و مقام معظم رهبري توجه کرد.

مدير حوزه هاي علميه کشور تصريح کردند: در سال تحصيلي جديد، متون جديد سطح يک حوزه در برخي از مدارس علميه تدريس و منتظر پيشنهادات، تعامل و همدلي شما اساتيد بزرگوار هستيم.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به برخي از شنيده ها مبني بر افت تحصيلي در حوزه، بيان داشتند: متاسفانه بارها اين سخنان به گوش ما خورده و مي توانيم با شنيدن سخنان شما اساتيد به بررسي اين مقوله بپردازيم که آيا واقعيت دارد يا خير؛ چراکه شما در ميان طلاب بوده و از نزديک با علميت آنان آشنا هستيد.

ایشان تأکيد کردند: بايد دست به دست هم داده و حوزه را اداره کنيم؛ چراکه همه مسئوليم.

مدير حوزه هاي علميه کشور تقويت مباحث آموزشي، پژوهشي و اخلاقي طلاب را ضروري دانستند و فرمودند: طلابي که در اين مقولات ضعيف باشند، آينده روشني نخواهند داشت و شما اساتيد بايد براي تقويت اين مباحث تلاش کنيد.

عضو خبرگان رهبري خطاب به مديران مدارس علميه اظهار داشتند: شما بزرگواران بايد وقت بيشتري در مدارس علميه گذاشته و تلاش بيشتري داشته باشيد تا بتوان خروجي مناسبي از مدارس علميه داشت.

امام جمعه قم با تأکيد بر اينکه بايد فکر و مشورت اساتيد در اختيار طلاب باشد، ابراز داشتند: بنده معتقدم که اساتيد وقت بيشتري براي طلاب گذاشته و به سوالات طلاب پاسخ دهند.

آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان ساختند: اگر بخواهيم حوزه از نظر علمي رشد کند، بايد به استاد و طلاب بها دهيم تا نتيجه کار مثبت باشد.

ایشان تصريح کردند: مديران و اساتيد مدارس بايد جلسات مستمر داشته و نقطه نظرات و پيشنهادات خود را براي بهبود وضعيت حوزه به ما ارائه کنند.

مدير حوزه هاي علميه کشور در پايان بيان داشتند: اساتيد در کلاس ها بر مباحث اخلاقي تکيه کرده تا سازندگي ايجاد شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.