مجمع نمایندگان طلاب یکی از یادگارهای حضرت امام راحل(ره) است 92/11/27

http://bushehri.net/images/200.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور در حاشیه بازدید از روند انتخابات هفتم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اظهار کردند: مجمع نمایندگان یکی از یادگارهای حضرت امام راحل(ره) است.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری شنبه، 26 بهمن‌ماه، در حاشیه بازدید از روند انتخابات هفتم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه و انداختن رأی خود به صندوق‌، با اشاره به اهداف تشکیل و کارکردهای این مجمع، اظهار کردند: مجمع نمایندگان یکی از یادگارهای حضرت امام راحل(ره) است.
ایشان افزودند: حضرت امام راحل(ره) خطاب به جامعه مدرسین بیان فرمودند«جامعه مدرسین باید با بدنه حوزه که طلاب و فضلا هستند، جلساتی برگزار کرده و دیدگاه‌های آنان را بشنوند. طلاب نیز متقابلا باید در کنار جامعه مدرسین بوده و به برنامه‌های جدی جامعه توجه داشته باشند
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که کار مجمع، یک فعالیت دو سویه است، ادامه دادند: برگزاری این انتخابات در واقع کار عملی ارتباط بین بدنه حوزه و جامعه مدرسین است و طلاب و فضلای هر شهر و استان با حضور در پای صندوق‌های رأی، به کاندیدای مورد نظر خود رأی می‌دهند.
معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه تصریح کردند: با تشکیل مجمع، رسیدگی به برنامه‌ها و مسائل حوزه‌های انتخابیه طلاب و فضلا تسهیل می‌شود و آنان بیشتر و راحت‌تر می‌توانند پیشنهادهای خود را به جامعه مدرسین و شورای عالی ارائه دهند و جامعه مدرسین نیز با بررسی پیشنهادات، برنامه‌ریزی بهتری برای حوزه خواهد داشت.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که این روند در سال‌های گذشته بین جامعه مدرسین و نمایندگان طلاب برقرار بوده است، عنوان کردند: طلاب و فضلا ارتباط خوبی با جامعه مدرسین داشته‌اند و یکی از بیشترین کارکردهای نمایندگان مجمع، ارتباط آنها با حوزه‌های انتخابی خودشان بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با اشاره به برگزاری جلسات گسترده مجمع نمایندگان طلاب، یادآور شدند: حل مشکلات فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها، یکی دیگر از برنامه‌های اساسی نمایندگان طلاب است.
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به حضور گسترده طلاب و فضلا در هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان، بیان داشتند: حضور گسترده طلاب، فضلا و اساتید در پای صندوق‌های رأی، به ایجاد نشاط بیشتر در حوزه کمک می‌کند.
معاون جامعه مدرسین حوزه به عملکرد مجمع در دوره‌های گذشته اشاره کردند واظهار داشتند: نمی‌توان کار‌ها را صفر یا صد ارزیابی کرد، بلکه به نسبت مقدورات و پیشنهادات ارائه شده، کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، گرچه می‌توانست بهتر از این نیز باشد.
آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان تصریح کردند: با توجه به تشکیل کمیسیون‌های مختلف در مجمع نمایندگان طلاب، می‌توان برنامه‌ریزی‌های خوبی برای طلاب و فضلا انجام داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.