مدرسان و معلمان باید از جان خویش مایه بگذارند93/07/01

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2020.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» جمع مدیران آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کردند: دانش آموزان باید تغذیه صحیح داشته باشند تا جسمی قوی برای تفکر و اندیشه در اختیارشان باشد؛ از نظر معنوی هم باید تقویت خوبی صورت بگیرد و مخاطب شناسی به عنوان نخستین گام در نظر گرفته شود و برای همگان نسخه ای واحد تجویز نشود.

ایشان با تاکید بر طراحی مناسب کتاب های درسی و آموزش صحیح معلمان برای مقاطع مختلف تحصیلی فرمودند: مدرسان و معلمان باید از جان خویش مایه بگذارند تا دانش آموزان و فرزندان خود را به سمت کمال و سعادت رهنمون شوند.

آیت الله حسینی بوشهری خردورزی و تقویت اندیشه و تفکر را نتیجه تربیت صحیح دانستند و افزودند: کار معلمان در حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها اهمیت ویژه ای دارد زیرا تمام شخصیت های نقش آفرین امروز، تربیت شده نخستین معلمان گذشته هستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به شیوه های جنگ از سوی کشورهای مستکبر تصریح کردند: امروزه دشمنان به جای اینکه جنگ سخت را در دستور کار قرار دهند، به دنبال جذب نیروهای نخبه دیگر کشورها هستند و سعی دارند بر روی نسل جوان و آینده ساز جوامع مختلف، تاثیر بگذارند. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب با استفاده از تعابیری همچون استعمار نو، سعی در تبیین و تشریح این جنگ جدید داشته و دارند زیرا تسخیر فکر و اندیشه ها در جهان امروز، از تسخیر آب و خاک اهمیت بیشتری دارد.

ایشان با تاکید بر سرمایه گذاری آموزش و پرورش بر روی ظرفیت های انسانی نسل نوجوان و جوان اظهار داشتند: آموزش و پرورش وزارت خانه ای مقدس است و به همین دلیل باید به دقت از آن حراست و حفاظت کرد و در تقویت آن کوشید.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به نکاتی در مورد آموزش و پرورش صحیح دانش آموزان اشاره کردند و افزودند: لحاظ کردن استعدادهای فطری و تقویت آن امری ضروری است و تاثیر مثبتی خواهد داشت و دیگر اینکه باید از روش های نوین آموزشی هم استفاده صحیحی داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشتند: تربیت دانش آموزان همراه با تقویت روحیه نقادی و پرسشگری هم در شرایط کنونی اهمیت ویژه ای دارد و باید مورد توجه معلمان و مربیان و مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.

ایشان خواستار طراحی نظام تعلیم و تربیت بر اساس نیازهای کشور شدند و اضافه کردند: بازار جذب ما با آموزش هایی که ارائه می شوند، متناسب نیستند و بسیاری افراد در کارهایی مشغول هستند که هیچ سنخیتی با تحصیلاتشان ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری به سند تحول آموزش و پرورش ایران اشاره کردند و بیان داشتند: این سند تدوین شده و موجب باز شدن دست وزرای مربوطه و مدیران آموزش و پرورش شده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در روایات اسلامی علم به دو بخش مسموع و مطبوع تقسیم می شود تصریح کردند: علم مسموع همان است که در مدارس به دانش آموزان ارائه می شود اما علم مطبوع نتیجه استعدادهای درونی است که البته نوع دوم دانش با استفاده از علم مسموع به شکوفایی می رسد.

ایشان با تاکید آموزش پژوهش محور در مدارس فرمودند:  تکیه بر قرآن و معارف اهل بیت(ع) در آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای دارد و معلمان باید این مطلب را مد نظر داشته باشند؛ آموزش و پرورش باید بر روی قرائت و تجوید ابتدایی قرآن هم سرمایه گذاری لازم را داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.