مرحوم آیت الله مشکینی از حامیان قاطع امام(ره) بودند95/05/08

http://bushehri.net/images/0bushehri/1/IMG15593711.jpgحضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری فرمودند: مرحوم آیت الله مشکینی در مسیر نهضت به زندان رفت و در تبعید دوران سختی را سپری کرد و همچنین آن موقع که در جامعه مدرسین حضور داشتند با صدور بیانیه، پیام امام راحل را به نقاط مختلف کشور می رساندند و از امام(ره) به عنوان مرجع تقلید با تمام وجود و با امضایی که داشتند دفاع می کردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها ضمن گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی، اظهار داشتند: این عالم بزرگ حقیقتاً شخصیتی بودند که برای همه حوزویان می توانند الگوی موفقی هم در عرصه علم و تحصیلات و هم در بُعد معنوی و اخلاقی باشند.

ایشان حقیقتاً فردی خدوم، پرتلاش و خستگی ناپذیر و در عین حال دارای مراتب علمی بالا به عنوان مدرسی قوی و پرتوان بودند که در عرصه های مختلف درخشیده و شاگردان بسیاری را تقدیم اسلام، انقلاب و حوزه های علمیه نمودند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: مرحوم آیت الله مشکینی چه در زمینه فقه و تفسیر و سایر مباحث علوم حوزوی و چه در مساله اخلاق، شخصیت بارزی بودند که وقتی درس اخلاق ایشان در مسجد اعظم یا جاهای دیگر شروع می شد، بسیاری از طلاب و فضلا با عشق و علاقه بسیار در آن شرکت کرده و بهره می بردند.

ایشان افزودند: حقیقتاً باید گفت این گونه افراد واقعاً کم هستند که عمل و گفتار آن ها با هم همخوانی داشته  و هم در بُعد علمی و هم بعد عملی، الگوی برجسته ای باشند.

عضو خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کردند: ایشان نه تنها در بُعد علمی و اخلاقی؛ بلکه در بُعد مبارزاتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان شخصیت ضد طاغوت و همراه امام، نقش بسیار مهمی در پیروزی نهضت ایفا کردند و خود ایشان بسیار معتقد بود که باید با قبول مسئولیت پذیری، در برابر رژیم فاسد طاغوت ایستاد و از امام خمینی (ره) حمایت جانانه کرد.

ایشان در مسیر نهضت به زندان رفت و در تبعید دوران سختی را سپری کرد و همچنین آن موقع که در جامعه مدرسین حضور داشتند با صدور بیانیه، پیام امام راحل را به نقاط مختلف کشور می رساندند و از امام(ره) به عنوان مرجع تقلید با تمام وجود و با امضایی که داشتند دفاع می کردند.

مرحوم آیت الله مشکینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم به درس و بحث حوزوی بسنده نکرده و در متن مسایل انقلاب قرار داشتند؛ به طوری که هر جا انقلاب و نظام در عرصه های مختلف به وجود ایشان احساس نیاز می کرد، حضور داشتند؛ چه سال های حساس ابتدای انقلاب و چه بعدها که ریاست مجلس خبرگان رهبری را عهده دار شدند، در عرصه حضور جدی داشته و یار و یاور امام و رهبری بودند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: جالب و درس آموز این است که هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری ایشان را شخصیتی بسیار خدوم نسبت به انقلاب و ایثارگر در مسیر اهداف ناب اسلام و تشیع توصیف کرده اند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.