مسئولیت زمامداران در انتخاب کارکنان94/01/15

http://bushehri.net/images/namazjome/521%2017.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در خطبه اول نماز جمعه مورخ 14فروردین 1393 با تشریح مسئولیت زمامداران برای انتخاب کارکنان اظهار کردند: نگاه اسلام به انتخاب کارکنان، شایسته‌سالاری است و نباید حب و بغض‌ها، علاقه شخصی و دوستی‌ها در انتخاب کسانی که می‌خواهند در یک نظام دینی و اسلامی مشغول به کار شوند وجود داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشورفرمودند:  کسانی که در پست‌هایی گمارده می‌شوند که از کاردانی لازم برخورد نیستند شدیدا مورد نکوهش قرار گرفته‌اند.

ایشان اضافه کردند: فرمایش امام علی علیه السلام به مالک اشتر می‌تواند تابلوی تمام نمایی برای همه مسئولان باشد که گزینش‌ها بر این محورها باشد. ایشان می‌فرماید که در امور کارمندان دقت کن، بعد از آزمایش آنها را به کار بگمار و صرف میل و علاقه شخصی ملاک نباشد زیرا بدون اینکه مشورتی با دیگران بکنی این کار نوعی ظلم و خیانت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری دارابودن تجربه لازم، داشتن حیا و عفت و پاکدامنی، داشتن خانواده‌های پاک و صالح باشند و... را از جمله شاخصه‌های انتخاب کارکنان از نگاه امام علی علیه السلام ذکر کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.