مساجد و حوزه ها بايد مردمي اداره شوند95/02/01

http://bushehri.net/images/GHODOSI/4141/455465/IMG16465922.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که مساجد و حوزه ها بايد مردمي اداره شوند، فرمودند: جايگاه و وظايف حکومت اسلامي نيز در مردمی شدن مساجد و حوزه ها جدي است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در دیدار حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران با ذکر اين نکته که در جريان مشکلات مناطق تاريخي تهران قديم است، اقدامات شهرداري در اجراي طرح انضباط اجتماعي براي حل معضلات فرهنگي و اجتماعي را ستودند و اظهار داشتند: امام هادي(ع) ايمان بدون عمل و عمل بدون ايمان را بي فايده دانسته و فرمود: دنيا همانند بازاري است که گروهي در آن سود برده و گروهي ديگر زيان کرده اند.

عضو خبرگان رهبري ادامه دادند: ما انسان ها غالبا اين گونه ايم. آنهايي که توفيق الهي شامل حالشان مي شود، بهترين کارها را در همين دنيا انجام مي دهند و بحمدا... بزرگواراني همچون دکتر قاليباف و شما اين گونه هستند، يعني عمرشان هدر نمي رود و همه توان خود را در خدمت به خلق در طبق اخلاص مي گذارند و سود مي برند.

ایشان، کارهاي فرهنگي انجام شده در تهران را نشان دهنده عزم جدي مديريت شهري در رسيدگي به احوال معنوي و اعتقادات مردم علاوه بر ساخت پل، بزرگراه، مترو و... دانستند و آن را در تراز جمهوري اسلامي ناميدند.

 آيت الله حسینی بوشهري با بيان اين نکته که هم خدا و هم خلق خدا اين خدمات را مي بينند، فرمودند: اين موارد موجب شده  افرادي همانند شما آبرو، زندگي و وقت خود را در جهت همکاري در حل مسائل و مشکلات بگذارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با ذکر اين نکته که تهران شهري آسيب پذير مي باشد، افزودند: تهران علاوه بر اينکه داراي بهترين و پر رونق ترين مساجد و مجالس دعا و ذکر مناقب اهل بيت(ع) مي باشد، در عين حال به دليل مهاجرت هاي بي رويه گرفتار باندهاي خطرناک تبهکاري نيز مي باشد که خروجي آنها، ايجاد مناطق پرخطري همچون منطقه12 مي شود.

آيت الله حسینی بوشهري اقدام شهرداري تهران در حل معضلات اجتماعي را ضروري برشمردند و افزودند: رهبري نيز پيگير اين جريانات بودند و آن وضعيت گذشته، زيبنده ام القرائ جهان اسلام نبود. ما نيز آمادگي کامل داريم که پايتخت جمهوري اسلامي را به طور کامل مدنظر قرار داده و مبلغان بيشتري را اعزام نمائيم .

معاون جامعه مدرسين با ذکر اين نکته که مساجد و حوزه ها بايد مردمي اداره شوند، بیان کردند: جايگاه و وظايف حکومت اسلامي نيز در اين زمينه جدي است و پشتيباني شما موجب مي شود که پايگاه ها و مراکز علوم ديني تداوم يابد.

ایشان برگزاري نماز جماعت در بوستان ها در روز طبيعت را از مظاهر نظام اسلامي برشمردند و از اين اقدام ارزشمند تقدير نمودند.

 

دیدگاه‌ها   

علی ابراهیم تبار
#1 علی ابراهیم تبار 1395-05-21 06:24
سلام من یک بوشهری هستم و افتخار میکنم که یک بوشهری و همشهری آیت الله حسینی بوشهری هستم وقتی کوبنده و محکم سخنرانی می کنه من لذت می برم جانم فدای آیت الله حسینی بوشهری که به این مقام رسیده هم شهریهاشو فراموش نکرده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.