مسلمان بودن و حرکت در مسیر اهل بیت(ع) نعمتی الهی است 93/01/29

http://bushehri.net/images/01/20/74.jpgمسلمان بودن، حرکت در خط اهل بیت(ع) و زندگی در سایه نظام اسلامی از جمله برکات و نعمت‌های الهی هستند که باید به این دلیل شکرگزار خداوند باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری طی سخنانی اظهار کردند: امام صادق(ع) در روایتی بر قدرشناسی در مقابل خداوند به دلیل نعمت‌هایی که در اختیارمان داده تاکید می‌کند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: مسلمان بودن، حرکت در خط اهل بیت(ع) و زندگی در سایه نظام اسلامی از جمله برکات و نعمت‌های الهی هستند که باید به این دلیل شکرگزار خداوند باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قدرشناسی موجب آمرزش آدمی خواهد بود حتی پیش از آنکه انسان نیاز داشته باشد حمد خدا را بگوید عنوان داشتند: فعالیت در کمیته امداد هم نعمتی الهی به شمار می‌رود که در خدمت محرومان جامعه باشید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  ادامه دادند: حدیثی هم از امام موسی کاظم(ع) داریم که می‌فرمایند اگر کسی امکان دسترسی به ما را ندارد امکان دستیابی به فقرای شیعه را دارد و می‌تواند با محرومیت‌زدایی از آنها به ما برسد.

ایشان خاطرنشان کردند: حضرت زهرا(س) هم فرموده‌اند کسانی که لبخند رضایت را بر چهره دیگران بنشانند به بهشت خواهند رفت و در جایی دیگر نیز می‌گویند سه چیز از دنیای شما در نزد من محبوب است؛ تلاوت قرآن، نگاه در چهره رسول‌الله(ص) و انفاق در راه خداوند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به تجربیات پس از پیروزی انقلاب در حوزه کمیته امداد اشاره کردند و عنوان داشتند: تفاوت زیادی میان نهاد کمیته امداد در ابتدای انقلاب و امروز دیده می‌شود زیرا تجربه‌ها بیشتر شده و کارکنان و مدیران پخته‌تر شده‌اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: احیای فریضه زکات یکی از مهمترین اقداماتی بوده که کمیته امداد امام خمینی انجام داده است در حالیکه این فریضه الهی فراموش شده بود؛ زکات آنقدر مهم است که خداوند آن را در کنار نماز مورد تاکید قرار داده است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزودند: از دیگر اقدامات خوب کمیته امداد می‌توان به همکاری با خیرین مدرسه‌ساز حوزوی اشاره کرد که امیدواریم شاهد این مسأله باشیم که با همت شما و خیرین، نیاز به مدارس علمیه برطرف شود.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري با بیان اینکه کمیته امداد توانسته است شبکه‌ای وسیع در ارتباط با افرادی فراوان تشکیل دهد خاطرنشان کردند: البته فعالیت شما نباید محدود به محرومیت‌زدایی مادی باشد بلکه از نظر فرهنگی هم باید نیازهای خانواده‌های زیر پوشش را برطرف کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه مبنی بر همکاری با کمیته امداد برای تولید محتوا در خصوص رفع مشکلات فرهنگی بیان داشتند: در حال حاضر حدود 3 هزار نفر طلبه طرح هجرت در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند که شبکه‌ای گسترده را تشکیل داده‌اند و می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.