ملت ایران ذره‌ای از خواسته‌های خود در مذاکرات کوتاه نمی‌آید 93/08/24

http://hosseiniboshehri.ir/images/namazjome/IMAGE635092476367812500.jpgخطیب جمعه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» فرمودند: ملت ایران ذره‌ای از خواسته‌های اصولی خود در مذاکرات هسته‌ای کوتاه نمی‌آید.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به مذاکرات فشرده هسته‌ای در مسقط (پایتخت عمان) ادامه دادند: دشمنان ما سیری‌ناپذیر و زیاده‌خواه هستند و هر روز با بهانه‌ای جدید، بحث تازه‌ای پیرامون مسائل هسته‌ای بیان می‌کنند.

ایشان تصریح کردند: غنی‌سازی حق مسلم ملت ایران است و باید کار نیروگاه‌ها ادامه پیدا کند و تحریم‌ها یکجا برداشته شود و به مسئولان مذاکره‌کننده هسته‌ای که مورد تایید رهبر انقلاب هستند و مردم نیز برای آنها دعا می‌کنند، می‌گوئیم دشمنان می‌خواهند از شما امتیاز نقدی بگیرند و در مقابل به شما امتیاز نسیه‌ای بدهند.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تقوای الهی فرمودند: خداباوری و خداترسی موجب تقوای الهی در انسان می‌شود و او را از گناه و تباهی می‌رهاند.

خطیب جمعه قم تصریح کردند: عمل ناشایست و کار بد از منظر جامعه نیز ناپسند و بد است اما متأسفانه یک نوع بی‌تفاوتی از طرف خوبان و بدان وجود دارد که به‌واسطه‌ی آن جامعه رنگ دینی به خود نمی‌گیرد در حالی که آنچه در اصلاح جامعه نقش دارد تذکر دادن به افراد است.

ایشان غفلت را یکی از ویژگی‌های انسان در زندگی برشمردند و افزودند: گاهی ما انسان‌ها و حتی افراد مومن که اهل نماز و روزه هستند نیز غافل می‌شوند و نمی‌دانند که این غفلت با روح عبادی سازگار نیست و براساس چنین غفلتی به گناهی عادت کرده‌اند و در آن غوطه‌ور می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کردند: وظیفه‌ی پیامبران الهی و اولیا تذکر دادن به بشر و یادآوری است حتی مؤمنانی که دچار غفلت می‌شوند نیز به تذکر نیاز دارند از این‌رو اگر تذکر در جامعه باشد تعامل بر اساس دین خواهد بود.

ایشان درباره سالروز شهادت امام سجاد(ع) در هفته گذشته نیز اظهار کردند: امام سجاد(ع) در طول عمر گرانقدر خود شاگردان زیادی را همچون ابوحمزه ثمالی تربیت کرد و در صحیفه سجادیه در روزگاری که نمی‌شد نامی از اهل بیت(ع) برد، در قالب دعا نام اهل بیت(ع) را بلند آوازه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالگرد ارتحال علامه طباطبایی فرمودند: ایشان دارای شخصیتی جامع بود که شاگردانش بر ادب، تواضع، اخلاص، ایمان، دلدادگی به اهل بیت(ع) و اخلاص ایشان گواهی می‌دادند و چنین شخصیت برجسته‌ای افتخار جهان اسلام است.

ایشان در خصوص سالروز آزاد سازی سوسنگرد عنوان کردند: 26 آبان ماه سپاه پاسداران و رزمندگان جان بر کف اسلام سوسنگرد را که توسط دشمن اشتغال شده بود آزاد کردند و شهدایی را نیز در این عملیات تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

خطیب جمعه قم همچنین افزودند: در آستانه‌ی روز بسیج هستیم بسیج قشر خاصی را نمی‌شناسد و جامعه و دانشگاه و مراکز علمی نیز می‌تواند متن بسیج باشد، چون بسیج خاری در چشم دشمن است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: باید دانست که بسیجی کم توقع است و بی‌منت کار می‌کند امیدواریم که بتوانیم فرهنگ بسیجی را فرهنگ انقلابی خود قرار دهیم.

ایشان با بیان فرارسیدن هفته کتاب تصریح کردند: متأسفانه کتابخوانی در کشور ما بسیار کم است در حالی که آشنایی مردم با کتاب دارای اهمیت زیادی است، اما مردم به‌علت مشغله زیاد به سراغ کتاب نمی‌روند و کتاب در منازل جنبه زینتی دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.