مماشات عرصه را به دست دشمن می‌سپارد93/05/30

http://www.bushehri.net/images/s6.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور فرمودند: مماشات در شرایط کنونی عرصه را به دست دشمن می‌سپارد و باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در نشست مشترک مدیران حوزه علمیه و بسیج طلاب سراسر کشور که در هتل خاتم مشهد برگزار شد، اظهار کردند: بسیجیان در دوران دفاع مقدس اطاعت از فرماندهان را از علما و مجاهدان زمان آموختند و این خود نشان‌دهنده جایگاه عظیم و رفیع روحانیت در این دوران است.

ایشان با اشاره به بایدها و نبایدهای بسیج تأکید کرد: خودسازی و تهذیب نفس و همچنین تحمل ناملایمات از جمله ویژگی‌هایی است که باید بسیجیان آن‌ها را داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: بسیجی باید هم در برابر ناملایمات صبور و شکیبا باشد و هم بصیرت و آگاهی خود را ارتقاء دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر ضرورت رشد علمی طلبه‌ها و روحانیون ابراز داشتند: علاوه بر اینکه باید برای رشد علمی طلبه‌ها و روحانیون برنامه‌ریزی کرد باید به مسئله زمان‌شناسی طلبه‌ها نیز به عنوان رکن دوم رسالت آن‌ها به صورتی ویژه توجه شود.

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به پای روحانیت، دین و پیامبر اکرم‌(ص) نوشته شده است، عنوان داشتند: بدون شک امروز سرباز فداکار در دفاع از انقلاب اسلامی روحانیت است لذا باید زخم زبان دشمن را به جان خرید تا زمینه شکوفایی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کردند: امروز دشمن در هر زمان و هر مکانی با چهره‌ای آرایش کرده به میدان می‌آید تا عرصه را از ما بگیرد اما باید در برابر این تهاجمات و شبیخون‌های دشمن ایستاد و اجازه پیشروی دشمن را نداد.

ایشان بسیج را نهادی پیش‌قدم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانستند و ابراز کردند: حوزه‌های علمیه نیز برای رفع دغدغه‌ها و شبهات جوانان و تلاش در احیای امر به معروف و نهی از منکر آمادگی کامل دارد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند: امروز تقویت بسیج و بسیجیان و به خصوص فرهنگ دینی یکی از رسالت‌های بزرگ روحانیت است که در این راستا حوزه‌های علمیه با تمام توان خود به این موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.