مهمترین محورهای سخنان آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مورد سوريه و حزب الله92/05/13

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/12_8909131084_L600.jpgمقاومت و پایداری دولت و ملت سوریه در مقابل تروریست‌ها و وابستگان به اجانب نشان داد جبهه مقاومت همچنان قوی است و آرمان‌های فلسطین همچنان زنده است و آن چه امروزه حقیقتاً موجب شده‌است که دولت سوریه تحت فشار ابرقدرت‌ها و کشورهای مرتجع قرار بگیرد دفاع این دولت از آرمان‌های فلسطین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بوده‌ است.

- هم اکنون با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد آمریکا و اسراییل بحث سازش را دنبال می‌کنند اما همچنان مبارزان فلسطینی و کسانی که بر اساس آرمان‌های مقدس در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کردند، در صحنه حضور دارند.

- اتحادیه اروپا با اعلام حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی یک طرح کاملاً ناپخته را به اجرا رسانده است. این اقدام تحت تأثیر فشارهای آمریکا و لابی‌های صهیونیستی بوده است؛ این اقدام یک اقدام وقیحانه است و در حقیقت، قبل از این‎‌که خطر و تهدیدی را متوجه حزب‌الله کند، آبروی اتحادیه اروپا را در سطح جهان تنزل داد.

- چطور ممکن است که اتحادیه اروپا اعلام مخالفت با یک گروه به عنوان تروریست می‌نمایند، از سوی دیگر همزمان در سوریه و سایر کشورها، تروریست‌هایی را که تأمین کننده اهداف این‌ها هستند، مورد انواع و اقسام حمایت ها قرار بدهند؟

- برای این اتحادیه منافعش مهم است؛ تروریست‌هایی که تأمین‌کننده منافع آن‌ها باشند نه تنها مذموم و ناپسند نیستند بلکه کاملاً مورد حمایت و توجه خودشان قرار می‌دهند.

- امروز سطح فکری مردم مانند گذشته نیست و مردم آگاه شده اند و دیگر قضاوت‌هایشان محدود به اظهار نظرهای این‌ها نیست بلکه آگاهانه است و می‌بینند که نمی توان تفسیر دیگری از تروریست در مورد تروریست‌ها در سوریه داشت؛ کسانی که که با جان و مال و ناموس مردم ناشایست برخورد می‌کنند و رحمی به زن و کودک هم ندارند.

- مردم دنیا امروز شاهدند که اتحادیه اروپا این گروه‌های تروریستی را مورد حمایت تسلیحاتی، پشتیبانی و تبلیغاتی قرار می‌دهد و حزب‌الله را که مدافع مرزهای کشورش در برابر بیگانه است به عنوان تروریست اعلام می‌کند تا تلاش کند آن را در مجامع بین‌المللی محکوم کند ولی محکومیت واقعی در افکار عمومی مورد توجه خودشان است و افکار عمومی، حزب الله را محکوم نمی‌کند.

- حزب‌الله لبنان امروزه در سراسر دنیا به عنوان یک چهره مقاوم که از مرز و تمامیت ارضی لبنان در برابر صهیونیست‌ها دفاع می‌کند شناخته شده است و کارنامه درخشان جنگ سی و سه روزه حزب‌الله لبنان نشان‌دهنده ثبات و پایداری این مجموعه است.

- می تواند از نتایج بحران سوریه این باشد که اذهان امت اسلامی را به سوریه معطوف کنند تا اسراییل به دنبال اهداف خود در فلسطین باشد اما خود سوریه نیز به عنوان جبهه‌ای از مقاومت مورد هدف است. چون این‌ها معتقدند اگر بتوانند با سوریه تسویه حساب کنند، راه برای برخورد با بقیه اضلاع مقاومت در لبنان و فلسطین باز می‌شود.

- سوریه در برابر باج خواهی و تطمیع ابرقدرت‌ها و کشورهای منطقه تسلیم نشده‌ است و به همین سبب یک نوع انتقام گیری از سوریه در حال رخ دادن است؛ این‌ها در برابر حرکت‌های بیداری اسلامی نتوانستند کاری انجام بدهند اما به دنبال ایجاد یک حرکت بیداری بدلی در سوریه افتادند، اگرچه این روزها احساس می‌کنیم با دلارها و ریال‌ها در حال پیاده کردن اهداف خود در مصر هستند.

- این‌ها خواستند تا یک حرکت بیداری بدلی در سوریه ایجاد کنند اما تفاوت حرکت‌هایی که در سایر کشورها رخ داده با سوریه در این است که آن‌جا مردم وارد عرصه شده‌اند اما این‌جا با نیرو، امکانات، تسلیحات، دلارها، ریال‌ها، پوندها و پول‌های دیگر ابرقدرت‌ها و کشورهای متمکن منطقه، به دنبال پیاده کردن اهداف ابرقدرت‌ها در قالب یک بیداری بدلی هستند؛ می‌خواهند بگویند این مردم سوریه هستند که در حال مقابله با نظامشان هستند.

- اگر توده مردم با نظام سوریه نبودند و این نظام یک نظام قوی و قدرتمند نبود شاید این‌ها می‌توانستند آنچه را در لیبی برنامه ریزی و اجرا کردند در سوریه پیاده کنند؛ ما معتقدیم که استکبار و یارانش نیز کم کم به این جمع‌بندی خواهند رسید که حساب سوریه از لیبی جداست و راهی جز نشستن بر سر میز مذاکره و گفتگو برای حل مسائل سوریه نیست.
- ما یعنی ملت و مسئولین ایران نیز که از ملت و دولت سوریه حمایت کردیم حمایت مان نیز در این چارچوب است؛ ما معتقد به آرای مردم هستیم. بگذارید مردم در ابراز به رأیی که می‌کنند، سرنوشت کشورشان را تعیین کنند! اسلحه‌ها، خمپاره‌ها، دلارها و کارهای ناشایست تروریستی نمی‌تواند سرنوشت این کشور را عوض کند.

دیدگاه‌ها   

فیاضی
#3 فیاضی 1395-06-15 07:16
مرگ بر منافقین تروریسم
نقل قول کردن
ناشناس
#2 ناشناس 1395-06-14 19:48
منافقین داخلی را دریابید
نقل قول کردن
شاهرخ
#1 شاهرخ 1395-06-13 18:43
شرم آوره بانک های سپه و ملت از ارائه خدمات بانکی ارزی به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه به دلیل تحریم ها خودداری کرده اند جالبه که یک بانک نظامی مثل سپه یک نهاد نظامی را تحریم میکنه!واقعا ارتباط با سیستم سرمایه داری غرب اینقدر باارزشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.