موضع سیاست خارجی باید فعال باشد نه منفعل 93/05/25

http://www.bushehri.net/images/namazjome/521%2010.jpgامام جمعه قم فرمودند: موضع سیاست خارجی باید فعال باشد،‌ نه منفعل، یعنی اگر می‌خواهید راجع به نظام اسلامی ایران موضع بگیرد، باید از موضوع فعال باشد که این هم قابل تحقق است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به دیدار سفرای ایران با مقام معظم رهبری اظهار داشتند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از سفرا خواستند که سیاست خارجی ما اهدافی دارد و از آن جمله اهداف به کرسی نشاندن سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی است آن هم از موضع فعال و نه منفعل، یعنی اگر می‌خواهیدراجع به نظام جمهوری اسلامی موضع بگیرید، فعال باشید که این هم قابل تحقق است.

ایشان با اشاره به نکته دوم سخنان رهبر معظم انقلاب افزودند: سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در دیگر کشورها، مرعوب هیبت کشورهای بزرگ به خصوص آمریکا نشوند، ملت ایران سالیانی است که بر اساس پیروی از مقتدای خود می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم جزء سیاست های قطعی نظام جمهوری اسلامی است، بیان داشتند: تامین منافع ملی ما در پرتو حفظ سرمایه های ماست، هویت ملی، تاریخی و اسلامی ما این ها سرمایه های ما هستند، استقلال برآمده از اسلام عزیز سرمایه ماست، سخن قاطع در مقابل دشمان سرمایه های ماست، از منافع ملی در چارچوب حفظ این سرمایه ها دفاع کنیم.

ایشان تصریح کردند: رهبری در این ملاقات فرمودند ما با همه کشورها همانطور که رئیس جمهور گفتند تعامل داریم به جز آمریکا و اسرائیل، رژیم صهیونیستی را مشروع نمی‌دانیم، ولی آمریکا به خاطر اقداماتی که انجام می‌دهد مورد اعتماد ما نیست.

 

امام جمعه قم با اشاره به اینکه گر چه رهبری فرمودند مذاکرات را ادامه بدهید، اما لازم است آمریکا را با این چارچوب بشناسید، عنوان داشتند: در این مذاکرات که با آمریکایی‌ها داشتیم دو  ضرر هم کردیم، ضرر اول این بود که ممکن است تعدادی از ملت ها تصور کنند که ایران دچار تزلزل شده است، از یک سو مقابل آمریکا موضع داریم و از سوی دیگر با آمریکا مذاکره می‌کنیم، گرچه مواضع قاطع رهبری جلوی چنین احتمالی را هم گرفت.

ایشان خاطر نشان کردند: از طرف دیگر آمریکا در پرتو این مذاکرات خواسته‌های دیگری را نیز مطرح کرد، لذا رهبری فرمودند آمریکا تا زمانی که این گونه اظهار نظر و دشمنی می‌کند و رفتار قابل قبولی از خود نشان نمی‌دهد، ما زمینه‌ای برای تعامل با آمریکا نمی‌بینیم. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.