نسبت به معرفی جایگاه حضرت زهرا(س) اهتمام ورزیده شود 93/01/14

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman/52.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر لزوم برگزاری مراسم های بزرگداشت و عزاداری ایام فاطمیه تاکید کردند و اظهار داشتند: با توجه به سفارش های نبی مکرم اسلام در خصوص احترام به دختر گرامی شان، برگزاری مراسم های سوگواری در راستای تکریم و تعظیم به حضرت زهرا(س) به عنوان وظیفه ای دینی و اسلامی است و باید نسبت به معرفی جایگاه صدیقه طاهره(س) تلاش نمائیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) زیباترین تعابیر خود را در مورد شخصیت والای حضرت زهرا(س) فرموده اند، بیان داشتند: در یکی از تعبیرات رسول گرامی اسلام تصریح شده «فاطمه سیده و بزرگ تمام زنانی است که از اول تا پایان آفرینش بوجود آمده اند و سرآمد آنها است».

مدیر حوزه های علمیه کشور  افزودند: همچنین پیامبر اکرم(ص) در تعبیر دیگری نیز فرموده اند «فاطمه کسی است هنگامی که در محراب عبادت می ایستاد نور فروغ او برای فرشتگان همانند نور ستارگان برای اهل زمین است».

امام جمعه قم تصریح کردند: در حدیث دیگری از سوی نبی مکرم اسلام تاکید شده است که «خداوند برای غضب فاطمه غضب می کند و با رضایت فاطمه راضی است» و این مسئله نشان می دهد حضرت صدیقه طاهره از مرحله نفس مطمئنه نیز عبور کرده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.