نسبت به پژوهش نیازمند فرهنگ سازی هستیم95/01/26

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري طي سخناني درباره پژوهش فرمودند :در گذشته افراد به صورت انفرادی تصمیم می‎گرفتند تا کار پژوهشی انجام دهند ولی امروز برای شما عزیزان ساز و کار تعیین شده است، کارگاه تشکیل می‎شود و روش تحقیق را به شما می‎آموزند و اساتید فن شما را هدایت و راهنمایی می‎کنند و در کنار آن حمایت مادی و معنوی می‎شوید.

ایشان ادامه دادند:در گذشته بزرگان ما در اوج فقر و نداری کارهای بزرگ علمی را به سامان می‎رساندند. مسئولان پژوهش و معاونت پژوهش حوزه‎های سراسر کشور باید همت بگذارند و نسبت به مسئله پژوهش فرهنگ سازی کنند. زیرا در رابطه با مسئله آموزش تا حد قابل توجهی فرهنگ سازی شده است اما نسبت به پژوهش نیازمند فرهنگ سازی هستیم. بنابراین در متن درس و نحوه آموزش استاد باید ویژگی پژوهشی وجود داشته باشد تا شعار آموزشِ پژوهش محور تحقق پیدا کند. متأسفانه درصد بسیار بالایی از حوزه‎های ما سمت و سوی آموزشی که باید این دو مسئله در هم آمیخته شوند تا خروجی کار محسوس‎تر شود.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم عنوان کردند: گام دوم آموزش مهارت های پژوهشی است که الحمدلله چند سالی است که شروع شده است و ما نتیجه آن را در نحوه نگارش و محتوای مطالب می‎بینیم.

ایشان در پایان افزودند: ما باید در بین استعدادهای ارزشمند خود رصد کنیم و پژوهشگران برتر را شناسایی کنیم، تا در هر مدرسه حتی دو نفر و در سطح  استان حتی بیست نفر را شناسایی کنیم و در این چند ساله اول طلبگی روی آنان سرمایه‎گذاری کنیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.