تاکيد آيت الله حسيني بوشهري بر استقلال حوزه هاي علميه92/06/07

http://h-bushehri.ir/images/zaman/16352_508.jpgمعاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاکيد بر حفظ استقلال حوزه‌هاي علميه فرمودند: دولت‌هاي همراه و ناهمراه مي‌آيند و مي‌روند و نبايد بر روي آنها حساب کرد.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري در اجلاس مديران استاني حوزه‌هاي علميه که در سالن همايش‌هاي مجتمع ياوران مهدي(عج) برگزار شد با اشاره به تربيت طلاب و عالمان دين به عنوان وظيفه اصلي حوزه‌هاي علميه اظهار کردند: تربيت يافتگان حوزه‌‌ها بايد خودساخته و تاثيرگذار باشند و خود را در مسير تعليم و تعلم در حوزه‌ها ساخته باشند و از نظر اخلاقي پيشرفت کرده و به آنچه آموخته‌اند عامل باشند.

ایشان حضور در اجتماع و فعاليت در ميان مردم را يکي از مهمترين ويژگي‌هاي طلاب و روحانيون و پرورش‌يافتگان حوزه علميه دانستند و افزودند: از روايات اسلامي استفاده مي‌شود حضرت محمد(ص) از کساني که خودساخته هستند اما در جامعه وارد نمي‌شوند رضايت ندارند.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري عنوان داشتند: مرکز مديريت و شوراي عالي انتظاراتي از مديران استاني دارند که نخستين مورد آن اختصاص وقت لازم به همه امور است؛ مديران نبايد کار خود را به دفترشان محدود کنند بلکه بايد با تمام وجود مراقب بوده و به همه مدارس سرکشي کنند ضمن اينکه ارتباط خوب و قوي با شوراهاي استاني نيز اهميت بسزايي دارد.

ایشان ادامه دادند: مديران استاني بايد برنامه‌ريزي صحيحي داشته باشند و راهي را بيابند که برنامه‌هاي ابلاغي را به بهترين وجه اجرا کنند.

 آیت الله حسيني بوشهري با تاکيد بر ارتقاي کيفي اجراي برنامه‌هاي حوزوي در استان‌هاي مختلف خاطرنشان کردند: بايد برنامه‌اي را در نظر گرفت که طلاب از همه فرصت‌هاي خود نهايت استفاده را ببرند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه نظارت دقيق بر کار حوزه‌ها را مورد توجه قرار دادند و افزودند: همانطور که شوراي عالي بر کار مرکز مديريت نظارت مي‌کند در استان‌ها هم بايد شاهد نظارت کافي و لازم باشيم هرچند برخي افراد تلقي درستي از نظارت ندارند بنابراين بايد شکل و نحوه نظارت‌ها و نيز تلقي از آن به شکلي درست اصلاح شوند.

ایشان بيان داشتند: انتخاب ائمه جمعه هم بايد متناسب با فضاي طلبگي صورت بگيرد تا ذي روحانيت حفظ شود.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود صرفه‌جويي در حوزه‌هاي علميه را مورد توجه قرار دادند و تصریح کردند: رهبري و مراجع تقليد همواره بر پرهيز از ديوان‌سالاري در دستگاه حوزه تاکيد داشته‌ و دارند بنابراين مديران بايد انتظارات را کاهش داده و بر کيفيت امور بيفزايند.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با تاکيد بر حفظ استقلال حوزه‌هاي علميه عنوان داشتند: دولت‌هاي همراه و ناهمراه مي‌آيند و مي‌روند و نبايد بر روي آنها حساب کرد.

ایشان با بيان اينکه برخي مجموعه‌هاي اقماري با امکانات زياد قدرت رقابت را از حوزه گرفته‌اند فرمودند: در برخي موارد اين مراکز حتي نمي‌گذارند که حوزه‌ها بتوانند با اساتيد وارد مذاکره شوند.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه به نقش تربيتي و همنشيني اساتيد حوزوي با طلاب اشاره کردند و بيان داشتند: در مسائل سياسي هم پرهيز از افراط و تفريط اهميت فراواني دارد زيرا در غير اينصورت بدبيني مردم نسبت به حوزه‌ها به وجود مي‌آيد.

عضو هيات امناء جامعه المصطفي افزودند: ساختار ستاد و مديريت حوزه علميه به محضر شوراي عالي ارائه شده است.

ایشان طرح سفيران هدايت را داراي توفيقات خوب در استان‌هاي مختلف دانستند و بيان داشتند: کار تبليغي امروز يکي از نيازهاي جدي حوزه‌هاست و مردم چشم اميد به روحانيون دارند ضمن اينکه در حوزه پژوهش هم بايد ورود طلاب تقويت شود.

آیت الله حسيني بوشهري افزودند: لازم است طلاب و روحانيون علاوه بر اينکه در فن خطابه مهارت مي‌يابند با عربي و زبان‌هاي عمومي ديگر هم آشنا باشند تا بتوانند در سطح بين‌المللي به تبليغ بپردازند و معاونت بين‌الملل حوزه در اين زمينه برنامه‌هايي دارد.

Please publish modules in offcanvas position.