خط روشن جبهه مقاومت با پيام منطق‌گراي عاشورا قوام مي‌يابد92/09/05

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2047.jpegخط روشن جبهه مقاومت با پيام منطق‌گراي عاشورا قوام مي‌يابد

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور : پذيرش اراده ظالمان در شأن انسان‌هاي آزاده نيست و امروز در مواجهه با جبهه استکبار که قصد دارد اراده خود را از طريق جنگ، تبليغات و... به ملت‌هاي ديگر القا کند، بايد از منطق عاشورا الهام گرفت.

حضرت آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری هادرباره نقش حقايق و آموزه‌هاي قيام حسيني در تقويت جبهه ظلم‌ستيزي و مقاومت در طول تاريخ و بخصوص در دوران معاصر، طي سخناني اظهار کردند: حادثه عاشورا منحصر به زمان خاصي نبود که بگوييم در يک برهه‌اي اتفاق افتاده و پايان يافته، بلکه جرياني الهام بخش براي همه حرکت‌هايي است که بعد از آن در طول تاريخ روي داده و اين حرکت‌ها در مقابل ستم و بيداد ايستادگي کرده‌اند.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور ادامه دادند: عاشورا پيامي روشن به انسان‌هاي تمام اعصار مي‌دهد و آن اينکه مقاومت تنها راه پيروزي در برابر ستم‌کاران و ظالمان است و حيات و زنده ماندن در مقابل ظلم و ستم همراه با ذلت، براي هيچ انسان آزاده‌اي پذيرفته نيست، بنابراين اگر امروز ملت ما در مقابل زياده‌خواهي و طمع‌ورزي‌هاي دشمن مقاومت کرده و ملت‌هاي آزاده‌اي در برابر و حرکت‌هاي ضدديني و ضدانساني حکومت‌هاي ستمگر مي‌ايستند و تا پاي جان پيش مي‌روند و با تهديد و ارعاب ترسي به دل راه نمي‌دهند، بهترين الگو براي چنين حرکت‌ها و مقاومت‌ها عاشوراست.

ایشان با بيان اينکه با نگاهي به جاي‌جاي قيام عاشورا و مواضع رهبر اين قيام متوجه مي‌شويم مسائلي در اين حادثه اتفاق افتاده که مي‌تواند خط مقاومت را روشني و قوام بخشد، بیان داشتند: به طور مثال در ابتداي مسير از ايشان او تقاضاي بيعت با فردي ستمگر مي‌شود، اما آن حضرت طي سخناني از بيعت کردن سر باز زده و مي‌فرمايند: «انا اهل بيت النبوه و... و يزيد رجل فاسق شارب الخمر، قاتل النفس المحرمه، معلن بالفسق ليس له هذه المنزله و مثلي لا يبايع مثله و...»؛ ما از خاندان نبوت و رسالتيم، خانداني که خانه آنها محل رفت و آمد فرشتگان است و خداوند به خاطر ما همه چيز را آغاز کرد و همه چيز را پايان مي‌بخشد. اما يزيد، مردي فاسق و شرابخوار و قاتل است و آشکارا جنايت و گناه مي‌کند و مثل مني با مثل او بيعت نخواهد کرد».

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري تصریح کردند: معناي اين کلام آن است که زير بار رفتن و پذيرش اراده ظالمان در شأن انسان‌هاي آزاده نيست. امروز ما در مواجهه با استکبار جهاني که قصد دارد اراده خود را از طريق جنگ، تبليغات و... به ملت‌هاي ديگر القا کند، بايد با الهام گرفتن از عاشورا که پيام منطق را با خود دارد و بي‌شک منطق بر هر اراده‌اي مي تواند پيروز شود، مقاومت کنيم.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان تاکيد کردند: بنابراين اگر استکبار امروز در دنيا احساس زورمداري و قدرت مي‌کند، سخن عاشورا اين است که مناط و ملاک حقانيت در جامعه، داشتن زور نيست. از سوي ديگر حادثه عاشورا اين پيام را در خود دارد که به دليل قلّت جمعيت و کمبود امکانات هرگز نبايد تسليم اراده‌اي شده که با زور و استبداد قصد تحميل خواسته‌هاي خود را به ملت ها دارد؛ اين مهم‌ترين درسي است که امروز پيش روي ماست.

Please publish modules in offcanvas position.