مرکز موضوع شناسي احکام ثابت کرد فقه شيعه پويا و به‎روز است94/05/20

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/20/IMG12290046.jpgمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور فرمودند: مرکز موضوع شناسي احکام فقهي نه تنها به فقه و فقاهت خدمت کرد، بلکه دريچه‌اي نو به روي حوزه باز کرد که مي‌‌توان در حوزه کارهاي نوآورانه‌اي انجام داد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ديدار رئيس و معاونين مؤسسه موضوع شناسي احكام فقهي، با قدرداني از فعاليت‌هاي اين مرکز بيان داشتند: لازم مي‌دانم در هر موقعيتي و هر جايگاهي که اقتضايي وجود داشته باشد از اين کار بزرگ شما به سهم خودم، هم تعريف و هم تقدير کنم.

ایشان با بيان اين‌که انجام اين کار لطف الهي است؛ چراکه گاهي جرقه‌اي، منشأ خيلي از خيرات و برکات خواهد شد، اظهار داشتند: گاهي در جلساتي شرکت مي‌کنيم و وقتي از اول تا آخر جلسه حساب مي‌کنم، دو سه نکته مطرح مي‎شود که شايد گوينده جلسه هم به اين نکات کليدي توجه نداشت؛ اما از اين نکته‌ها به عنوان سوژه براي برنامه‌ريزي و عملياتي کردن کارها استفاده مي‌کنيم، که بعداً منشأ کلي از خيرات و برکات مي‌شود.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور در ادامه بیان کردند: از لابلاي نامه‌هايي که طلاب به شکل خيلي معمولي براي ما مي‌نويسند و درددل و مشکل خود را مطرح مي‌کنند، گاهي جرقه‌هايي به ذهن خطور کرده که در سامان دهي کار حوزه بسيار نقش آفرين است.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين‌که افرادي خوش فکر، باانگيزه و با قدرت نو‌آوري، فعاليت دارند عنوان کردند: روز به روز نوآوري را در فعاليت‌هاي اين مرکز مي‌بينم و اين نشان دهنده بالندگي شما است که حالت ايستايي ندارد.

ایشان به خلوص کار در مرکز موضوع شناسي احکام فقهي و نوع هدايت معنوي در آن اشاره کردند و ياد‎آور شدند:

هر چه کار شما به سمت اتقان بيشتر پيش برود، اعتماد بيشتري جلب مي‌کند و اين از آن کارهايي است که به تناسب، هر مقدار سهل انگاري در کار صورت گیرد، به همان تناسب نگاه‌ها از آن بر مي‌گردد، هر چه کار، استحکام بيشتري داشته باشد، شعاع کار هم بيشتر خواهد شد و در نسل‌هاي مختلف منشأ خيرات و برکات خواهد بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بيان داشتند : اين مرکز نه تنها به فقه و فقاهت خدمت نمود، بلکه دريچه‌اي نو به روي حوزه باز کرد، به عبارت ديگر حوزويان ما به اين حالت رسيدند که مي‌شود کارهاي نوآورانه اي در حوزه انجام داد، به طوري که در عين نوآوري، استحکام اتقان و حالت پختگي هم در کار باشد.

ایشان افزودند: مرکز موضوع شناسي در حقيقت عرضه فقه به صورت روشن و عملي براي همه توده‌هاي جامعه را به نمايش گذاشته و مردم به اين جمع‎بندي رسيده اند که فقه جزئی از زندگي است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.