مسؤولان باید به ظرفیت‌های عظیم قم توجه کنند 93/12/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با اشاره به بازگشت امام خمینی(ره) به قم بعد از پانزده سال دوری فرمودند: مسؤولان اجرایی از حضور امام خمینی(ره) در قم متوجه شدند که باید برای قم و مسائل مربوط به آن قدم‌های بزرگی بردارند و از ظرفیت‌های عظیم آن استفاده کنند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، مدیر حوزه‎‏های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها با اشاره به سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به قم بعد از پانزده سال دوری، اظهار داشتند: امام(ره) بعد از مدت‌ها دوری و تحمل رنج و مشکلات به کشور و بعد از آن به قم برگشتند و تصمیم داشتند که در قم تدریس و تبلیغ خودشان از سر بگیرند و مسؤولان اجرایی در مرکز پیگیر امور باشند.

آیت الله حسینی بوشهری، شرایط آن دوران را حساس خواندند و فرمودند: با توجه به نقش برجسته‌ امام خمینی(ره) در آن شرایط به تهران برگشتند تا روند امور را از نزدیک دنبال کرده و به عنوان رهبر بلامنازع انقلاب نقش آفرینی داشته باشند.

ایشان یادآور شدند: امام(ره) در همان ایامی که در قم بودند از اخبار و اوضاع کشور مطلع بودند، اما برای اشراف بیشتر لازم دیدند که به تهران برگردند و برنامه‌های انقلاب را پیگیری کنند.

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کردند: حضور امام خمینی(ره) در قم،‌ نشان دهنده جایگاه ویژه قم و حوزه علمیه بود که به عنوان خاستگاه انقلاب شناخته می‌شد و انقلاب از آنجا آغاز شد.

ایشان تصریح کردند: مسؤولان اجرایی از حضور امام خمینی(ره) در قم متوجه شدند که باید برای قم و مسائل مربوط به آن قدم‌های بزرگی بردارند و از ظرفیت‌های عظیم آن استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری، وجود و حضور امام(ره) را مایه خیر و برکت در کشور خواندند و تأکید کردند: امام خمینی(ره) در هر مکانی قدم می‌گذاشتند مایه خیر و برکت بودند چنان که مردم و مسؤولان قم و تهران از حضور ایشان بهره می‌بردند زیرا شخصیت ایشان جهانی بود و به شهر و مردم خاصی تعلق نداشتند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.