دوري از اهل بيت(ع) را منشاء اصلي بروز مشکلات و ناهنجاري‌ها92/06/08

http://h-bushehri.ir/images/zaman/12000/IMG16473332.jpg مدير حوزه هاي علميه کشور، دوري از اهل بيت(ع) را منشاء اصلي بروز مشکلات و ناهنجاري‌ها دانستند و فرمودند: برنامه هاي دهه کرامت بايد بر سه محور معرفت، محبت و اطاعت نسبت به اهل‌بيت(ع) استوار باشد.

 آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، در ديدار اعضاي شوراي مرکزي برگزاري جشن ها، در سخناني با تقدير از برگزار کنندگان برنامه‌هاي اين دهه کرامت، اظهار داشتند: هر سال شاهد حضور استقبال گسترده تري از برنامه هاي اين دهه هستيم که اين امر، نشان دهنده جاذبه اهل بيت(ع) است.

عضو خبرگا ن رهبري با بيان اينکه برنامه هاي دهه کرامت بايد بر سه  محور معرفت، محبت و اطاعت نسبت به اهل‌بيت عليهم‌السلام  استوار باشد، افزودند: بروز مشکلات و ناهنجاري‌ها در جامعه ‌به دليل دوري از اهل بيت عليهم السلام است و هرچه اين ارتباط قوي‌تر شود، به همان اندازه نيز ناهنجاري‌ها از بين مي‌رود.

امام جمعه قم ادامه دادند: زماني اطاعت اهل بيت عليهم‌السلام در ميان مردم وجود دارد که محبت آنها، در دل‌ها وجود داشته باشد و زماني محبت ائمه عليهم‌السلام در دلها ايجاد مي‌ گردد که نسبت به آنها، معرفت داشته باشيم.

ایشان با اشاره به نقش مساجد در ترويج آموزه هاي ديني، ابراز داشتند: بايد مساجد را به کانون هاي شناخت اهل بيت عليهم‌السلام تبديل کنيم.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تأکيد بر اينکه مسئولان فرهنگي بايد به گونه‌اي عمل کنند که مردم نسبت به اهل بيت(ع) معرفت يابند، افزودند: امروز متأسفانه مردم نسبت به اهل بيت(ع) آنگونه که بايد، معرفت ندارند؛ و اين وظيفه ماست تا اين معرفت را در وجود مردم ايجاد و تقويت نمائيم.

آیت الله حسینی بوشهری بر نقش رسانه‌ها در اين عرصه تأکيد کردند و فرمودند: بايد رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما نيز در اين عرصه به صورت جدي وارد شوند.

ایشان با تأکيد بر اهميت تقويت محبت مردم به اهل بيت عليهم‌السلام، خاطرنشان کردند: بعد از ايجاد معرفت و محبت اهل بيت عليهم‌السلام در ميان مردم، بايد آنان را نسبت به اطاعت از ائمه(ع) نيز آگاه ساخت.

عضو شوراي عالي حوزه با تقدير از فعاليت هاي انجام شده در دهه کرامت، افزودند: همه دستگاه‌ها بايد نقش موثري در اين عرصه ايفا نمايند؛ زيرا اگر دستگاه‌ها در اين زمنيه وارد نشوند، ‌دستشان خالي خواهد بود؛ حوزه نيز خود را در خدمت اهل بيت عليهم‌السلام مي داند و آماده همکاري بيشتر با شوراي مرکزي برگزاري جشن هاي دهه کرامت است.

ایشان در ادامه به توجه به فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي در دهه کرامت در عرصه بين‌الملل تأکيد کردند و فرمودند: در دهه کرامت بايد در عرصه بين‌الملل به گونه‌اي عمل کنيم که هر کس در هر جاي دنيا مسلمان مي‌شود،‌ پيرو اهل بيت عليهم‌السلام باشد.

آيت الله حسيني بوشهري در پايان با اشاره به اهميت توجه به سالروز شهادت امام صادق(ع)، تاکيد کردند: در اين عرصه بايد مراکز حوزوي، مساجد و ائمه جمعه و جماعات، مراسم هايي در خور شأن اين امام همام برگزار نمايند و دسته‌هاي عزاداري به راه بيندازند.


  مدير حوزه هاي علميه، دوري از اهل بيت(ع) را منشاء اصلي بروز مشکلات و ناهنجاري‌ها دانستند و فرمودند: برنامه هاي دهه کرامت بايد بر سه محور معرفت، محبت و اطاعت نسبت به اهل‌بيت(ع) استوار باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.