دیدار هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با مراجع نجف یکپارچگی علمای شیعه را به تصویر کشید93/12/07

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2012.jpgتشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین خدمت بزرگی به حوزه‌های علمیه و برای ایجاد وحدت رویه در حوزه و نیز زمینه استفاده از ظرفیت اساتید را به وجود می‌آورد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه کمیته‌های مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) اظهار کردند: امام علی (ع) می‌فرمایند با توکل بر خدا دشواری‌ها رفع و راه هموار می‌شود.

ایشان بیان کردند: طبعاً در شروع هر کاری احساس نگرانی وجود دارد و گاهی مشکلات، بسیار بزرگ جلوه می‌کنند؛ ولی این کلام امیرالمؤمنین(ع) امیدوار کننده است و راه را باز می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه دادند: از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه کارهای بسیاری بزرگی انجام شده و مشکلات فراوانی نیز وجود داشته است ولی همواره توکل بر خدا راه گشا بوده است.

ایشان با بیان اینکه در ابتدای تشکیل مجمع عمومی، عده‌ای توصیه می‌کردند این کار را رها کنیم فرمودند: تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین، خدمت بزرگی به حوزه‌ علمیه است و موجب می‌شود از ظرفیت اساتید در تصمیم گیری‌های کلان استفاده شود و بنا نداریم در این حد متوقف شود و در سال‌های آینده گسترده‌تر خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه، اعتقاد یکپارچگی بین مجمع عمومی و جامعه مدرسین است، ابراز داشتند: حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال به عنوان رئیس این مجمع هر هفته در جلسات هیئت رئیسه جامعه مدرسین شرکت و گزارش‌هایی را ارائه می‌کند و نقطه‌نظرات اعضای هیئت رئیسه را می‌شنوند می‌توان با عضویت برخی از اعضای جامعه مدرسین در کمیته‌های یازده‌گانه سطح ارتباطات را افزایش داد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اینکه دیدار با مراجع بسیار موثر و خوب بود عنوان کردند: کارهای بسیار خوبی شروع شده و دیدار با مراجع نجف کار بی‌سابقه‌ای بود و با این کار یکپارچگی مراجع شیعه به تصویر کشیده شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ارتباط خوب این مجمع با جامعه مدرسین عنوان کردند: ممکن است در ابتدا مشکلاتی وجود داشته باشد، ولی آرام آرام هرچه اعتمادسازی بیشتر شود، ارتباط بین مجمع عمومی و جامعه مدرسین بیشتر خواهد شد.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه ابراز داشتند: اعضای جامعه مدرسین، احترام بسیاری برای این مجموعه قائل هستند و آن را دارای ظرفیت‌های مؤثر و قابل گسترشی می‌دانند.

ایشان با بیان اینکه باید سعی کنید، فضای مجمع عمومی به گونه‌ای باشد اعضا در جلسات بلکه دیدگاه‌ها و اظهارنظرات خود را مطرح نمایند، افزودند: دعوت از میهمان‌ها به گونه‌ای نباشد اعضا فقط مستمع باشند و باید شرایطی فراهم گردد اعضای مجمع عمومی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: امروز در فضایی از کشور زندگی می‌کنیم که نیازمند بررسی مسائل و آخرین وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور جهت اطلاع‌ر سانی به طلاب هستیم و این مجمع می‌تواند این مهم را بررسی و راهکار ارایه نماید.

ایشان با بیان اینکه کمیته‌های مجمع از عناوین و برنامه‌های خوبی برخوردار است فرمودند: اعتقاد دارم این کمیته‌ها به خوبی می‌توانند ارتباط برقرار کنند و جلوی موازی کاری‌ها را بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مسئله علمیت و اخلاقیت دغدغه اصلی حوزه است تصریح کردند: این مسائل به طور مستقیم متوجه شما که در جمع طلاب حضور دارید می‌شود.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري با بیان اینکه عوامل تهدید کننده‌ای برای طلاب در راه اخلاق و تهذیب وجود دارد و دشمن در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند ادامه دادند: اگر به این مشکلات رسیدگی نکنیم ممکن است به جایی برسد که افسوس آن را بخوریم.

آیت الله حسینی بوشهری بر اهمیت کار کمیته تهذیب تاکید کردند و افزودند: انتظار این است، کمیته تهذیب اولین اقدامش شناسایی باشد و آسیب‌ها با معاونت تهذیب در این مورد همکاری کرده تا یک نهضت اخلاقی به وجود آید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.