خلاصه خطبه های مورخ 92/09/08 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نخستین خطبه نماز جمعه که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد ضرورت عدم تسلط کفار بر مسلمانان، پاسداری و حفاظت از مرز اعتقادی، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم را از مبانی دینی امامان معصوم(ع) برشمردند و اظهار کردند: در قرآن و روایات به صراحت تسلط کفار بر مسلمانان نفی شده است.

امام جمعه قم افزودند: برای عدم تسلط ظالمین و کفار بر جامعه مسلمانان اهل بیت(ع) با تغییر تاکتیک های مبارزاتی خود دفاع از مفاهیم اعتقادی و فریاد علیه ظلم را اقامه می کردند و این ترفند و تاکتیکی بود که سیدالساجدین آن را پیش گرفتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از عوامل عدم تسلط کفار بر مسلمانان را وحدت وسلمانان و دوری از اختلاف افکنی بیان کردند و فرمودند: امروز مصادف با سالروز شهادت امام سجاد(ع) است که از خداوند متعال خواستاریم در راه آشنایی با مکتب و سیره اهل بیت(ع) ما را یاری نماید.

ایشان در خطبه دوم نماز جمعه به روز همبستگی با ملت فلسطین اشاره نموند و بیان کردند: هشتم آذر ماه روزی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد در این روز مردم فلسطین از خانه و کاشانه خود آوراه شدند که امید است با عنایات خدای متعال به زودی زود فلسطین آزاد شود و مردم به شهر و دیار خود برگردند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس اشاره و خاطر نشان کردند:نمایندگان مجلس می توانند با تراز این جمله که مجلس در راس همه امور است مجلس را بسازند و در این مسیر از مدرس درس بگیرند و همچون آن شهید والا مقام عمل کنند.

امام جمعه قم به یکی دیگر از مناسبت های تقویم ایران با عنوان سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید کردند و تصریح کردند: پایبندی به قانون و عمل به آن باید مشی زندگی همه باشد.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با بیان اینکه فرهنگ بسیجی را تکیه بر توان داخلی و بیگانه ستیزی، توجه به هفته بسیج را مهم ارزیابی نمودند و تصریح کردند: مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان بسیجی فرمودند بسیج تشکیلاتی نظامی نیست هر کسی احساس مسئولیت می کند و بر این عقیده است که بایستی خادم نظام باشد همه و همه مدیر، حوزویان، نیروهای مسلح ، کارکنان و کارگران کشور همه و همه بسیجی هستند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: انفجاری که در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت رخ داد حرکتی کور است که برخاسته از وحدت تکفیری ها، صهیونیست ها و کسانی است که در باتلاق سوریه دست و پا می زنند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاکید براینکه تدابیر و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه حائز اهمیت است، عنوان کردند: تروریست ها گمان می کنند با چنین اقدامات شرم آور و جنایتکارانه ای قادرند مردم ایران را از راهی که در آن گام بر میدارند و پیشرفت های چشمگیرشان باز دارند در حالی که غافلند از اینکه شهادت برای ما جر افتخار نیست.

امام جمعه قم با اشاره به سیل محکومیت های بین المللی در مواجه با اقدام تروریستی انفجار در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لبنان خاطرنشان کردند: سفیر ایران در لبنان می گفت ما فرصت نداریم پاسخ پیام های تسلیت را بدهیم چرا که این واقعه دلخراش مطلوب هیچ کس نیست و از نظر همه محکوم است، جمهوری اسلامی راهی را که در پیش دارد با قوت و اقتدار همچنان ادامه می دهد.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري به توافقنامه و پیمان امنیتی میان افغانستان و آمریکا اشاره و تصریح کردند: آمریکا حضور خود را در افغانستان تا ۱۰ سال آینده تثبیت کرده و متاسفانه اتباعش در افغانستان واجد قانون کاپیتولاسیون شدند.

ایشان  با ابراز تاسف از تصویب قانون کاپیتولاسیون در افغانستان فرمودند: از این پس آمریکایی ها حق دارند هر جا خواستند پایگاه بسازند، بی اجازه وارد هر خانه ای بشوند و تفتیش کنند.

آیت الله حسینی بوشهری توافق افغانستان با آمریکا را پیمانی استعماری بیان کردند و افزودند: برخی از مردم و مسئولان افغان نسبت به این پیمان اعتراض کردند اما جز امید به خدا کاری نمی توان کرد.

امام جمعه قم به توافقنامه ژنو و مذاکرات صورت گرفته اشاره نمودند و بیان کردند: مقام معظم رهبری به مسئولان سیاسی ایرانی میدان دادند که در نهایت آن توافقنامه ای به تصویب رسید و رئیس جمهور در نامه خود به رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان اثبات حقانیت جمهوری اسلامی نام برد و گفت که حق غنی‌سازی با رعایت همه جوانب کار به رسمیت شناخته شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به پاسخ رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کردند: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند با توجه به آنچه مرقوم داشته‌اید کار تیم مذاکره‌کننده در خور تقدیر و تشکر است و در عین حال چند نکته را هم مطرح فرمودند و گفتند این کار می‌تواند پایه هوشمندانه اقدامات بعدی صورت بگیرد.

ایشان در ادامه با تاکید براینکه تیم مذاکره‌کننده باید هوشیاری خودش را نشان بدهد و در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کند، بیان کردند: مقام معظم رهبری در بیانات خود درجمع فرماندهان بسیجی فرمودند هیئت مذاکره‌کننده مورد تایید است و من در جزئیات دخالت نمی‌کنم، نرمش قهرمانانه این نیست که از اصول خود دست برداریم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نتایج توافق‌ صورت گرفته بیان کردند: با استفاده از فضای به وجود آمده نباید در راستای برداشته شدن تحریم ها کالاهای غیر ضروری بی مورد وارد کنیم بلکه باید این فرصت را غنیمت بدانیم و سیاست اقتصاد مقاومتی و حماسه سیاسی را تحقق بخشیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کردند: رفع مشکلات در رفع تحریم ها نیست بلکه مرتفع شدن موانع و مشکلات بر پایه تکیه به نیروهای داخلی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به مواضع اعلام شده از سوی اوباما اشاره کردند و تصریح کردند: رعایت حقوق، خطوط قرمز و حق غنی‌سازی در توافقنامه ژنو ذکر شده است اما اوباما نتوانست روی حرف خود پایبند بماند و خیلی زود اعلام کرد ما حق غنی سازی ایرانی ها را به رسمیت نمی شناسیم.

ایشان تصریح کردند: برپایه همین تجربیات است که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا قابل اطمینان نیست، ما نیز به یاوه ‌گویی‌های دشمنان کوچکترین اعتنایی نخواهیم کرد.

Please publish modules in offcanvas position.