در برنامه ريزي هاي کلان از حوزه غفلت نشود/مهمانپذيرهاي اطراف حرم ساماندهي شود95/01/18

http://bushehri.net/images/0bushehri/1/uR1459852334.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: در نگاه جامع و کلان شهرداري براي قم ،جايگاه عظيم حرم مطهر، مراجع معظم تقليد و حوزه هاي علميه در نظر گرفته شود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز در ديدار دکتر سقائيان نژاد شهردار قم که در دفتر مدير حوزه هاي علميه برگزار شد، با اشاره به اهميت ويژه حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علميه و علما در شهر قم ابراز داشتند: در نگاه جامع و کلان شهرداري براي قم ويژگي هاي منحصر به فرد اين شهر مانندجايگاه عظيم حرم مطهر، مراجع معظم تقليد و حوزه هاي علميه در نظر گرفته شود.

ایشان در ادامه با بيان اينکه شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامي است و حوزه‌هاي علميه نيز جايگاهي بالا را در اين شهر دارند، افزودند: پيشرفت شهر قم در حوزه‌هاي مختلف از دغدغه‌هاي حوزه است و مقام معظم رهبري هم توجه ويژه‌اي به شهر قم دارند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اينکه شهر قم به دليل وجود بارگاه ملکوتي کريمه اهل بيت(ع) ميزبان خيل عظيمي از زائران داخلي و خارجي است، تصريح کردند: بايد از ظرفيت‌هاي متعدد اين شهر با برنامه‌ريزي صحيح، استفاده مطلوب داشت و در راستاي استقبال از زائران نيز زيرساخت‌هاي لازم در اين شهر فراهم شود.

ایشان با اشاره به اينکه شهرداري قم بايد براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي شهري برنامه‌ريزي داشته باشد تصريح کردند: بايد براي امور روزمره برنامه داشته باشيم و براي آينده نيز طرح نو ارائه شود و در کنار آن براي مسائلي که بايد در گذشته انجام مي‌شد نيز برنامه‌ريزي کرد تا به انجام برسد.

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه با ابراز رضايت از برگزاري نماز جماعت در بوستان هاي قم تاکيد کردند: اين کار بسيار با ارزشي بود که با همکاري خوب شهرداري قم انجام شد و اميدواريم از اين قبيل کارها در آينده نيز انجام شود.

مدير حوزه هاي علميه کشور با بيان اينکه قم ويژگي هاي منحصر به فردي دارد خاطر نشان ساختند: بايد سيماي ظاهري شهر به گونه اي باشد که هر رهگذري در نگاه اول به وجود حوزه هاي علميه و مراجع معظم تقليد و فضاي معنوي اين شهر پي ببرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.