در جلسه شهردار بوشهر با حضرت آيت الله حسيني بوشهري چه گذشت؟92/07/23

http://www.h-bushehri.ir/images/busshehri/zaman%2018.jpegشهردار بوشهر پيش از معارفه اش با سفر به شهر مقدس قم به ديدار حضرت  آيت الله حسيني بوشهري رفته بود تا از توصيه ها و نصايح نماينده استان در مجلس خبرگان رهبري بهره مند شود.
حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري با تاکيد بر برنامه ريزي پايدار و مبتني بر واقعيت اظهار داشتند: بايد با برنامه محوري و تدوين سند چشم انداز براي شهر بوشهر در راستاي توسعه متوازن و پايدار اين شهر گام برداشت تا تغيير مدير ارشد شهرداري موجب توقف يا تعطيلي پروژه ها نشود.

نماينده استان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين که شهرداري يک دستگاه درآمد- هزينه اي است که بودجه هاي آن از عوارض مردم تامين مي شود، فرمودند: مديران اين مجموعه بايد با برنامه ريزي صحيح از هدررفت بيت المال جلوگيري کنند زيرا اين هزينه ها از جيب مردمي تامين مي شود که گاها براي تامين مخارج روزانه خود دچار مشکل هستند.

ایشان با تاکيد بر اهميت اجراي فعاليت هاي فرهنگي در کنار پروژه هاي فني و عمراني، اظهار داشتند: پروژه عمراني بايد داراي پيوستي فرهنگي متناسب با آن باشد زيرا انقلاب ما يک انقلاب فرهنگي و بر پايه دين استوار است.

امام جمعه قم با اشاره به نگاه مردمي، ديني و فرهنگي  انقلاب اسلامي ايران فرمودند: شهرداري ها به عنوان مهم ترين نهاد برآمده از مردم بايد به دغدغه هاي فرهنگي و اجتماعي شهروندان پاسخ دهند.

آيت الله حسيني بوشهري فعاليت هاي توامان فني و فرهنگي را موجب بالندگي و شکوفايي شهرها و مکمل يکديگر دانستند.

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود بر استفاده از نيروهاي پاکدست و سالم در شهرداري ها تاکيد کردند.

ایشان با بيان اين که مردم ولي نعمتان انقلاب هستند، اظهار داشتند: بايد افرادي را در شهرداري ها به کار گرفت که به مردم احترام گذاشته و موجب رضايتمندي ارباب رجوع شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بيان اين که کارکنان شهرداري نبايد خود را جداي از مردم و ساير شهروندان بدانند، افزودند: تمامي دستگاه ها و نهادهاي اجرايي بايد احترام به مردم و تکريم ارباب رجوع را به عنوان يک اصل بپذيرند و با روي خوش مشکلات آنان را رفع کنند.

ایشان با اشاره به اهميت استان بوشهر در کشور و دنيا فرمودند: بايد با تلاشي مضاعف در راستاي تحول مبلمان شهري بوشهر به عنوان پيشاني اين استان بين المللي گام برداشت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه  ادامه دادند: مديران شهرداري بايد با برنامه ريزي صحيح نسبت به ارتقاء جايگاه اين نهاد شهري تا سطح استانداري اقدام کرده تا بتوانند بيش از گذشته ايفاي نقش کنند.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به نقش پررنگ شهرداري تهران در اجراي طرح ها و پروژه هاي کلان شهري اظهار داشتند:  امروز شهرداري تهران با ارتقاي جايگاه خود تا سطح استانداري توانسته است بسياري از فعاليت هاي فراتر از شهرداري را انجام داده و در حقيقت نقش اين نهاد شهري در مرکز کشور بسيار بالاتر از استانداري است.

ایشان ابراز اميدواري کردند شهرداري بوشهر در دوران جديد بتواند با ارتقاء جايگاه خود منشا خدمات قابل قبولي در مرکز استان بين المللي بوشهر باشد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  همچنين بر اهتمام شهرداري در رفع مسايل و مشکلات ساکنين در بافت تاريخي بوشهر تاکيد کردند.

ایشان با بيان اين که بافت قديمي بوشهر به عنوان ميراث باقي مانده از پيشينيانمان بايد بازسازي و مرمت شوند، ابراز داشتند: بايد با کارشناسي بيشتر در جهت رفع مشکلات ساکنين اين مناطق گام برداشت.

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در پايان بر ارتقاء مبلمان شهري بوشهر تاکيد و تصريح کردند: مبلمان شهري بوشهر بايد به گونه اي طراحي و اجرا شود که نمادي از فرهنگ ايراني- اسلامي اين شهر باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.