برادری ایمانی از مسائل توصیه شده در اسلام است94/03/16

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476367812500.jpgحضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه برادری ایمانی از مسائل توصیه شده در اسلام است، اظهار داشتند: سه شاخصه مهم برای این برادری در اسلام بیان شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ایمان و پایبندی به اسلام و توحید نخستین شاخصه برادری ایمانی است، افزودند: دومین شاخصه همگرایی در عین فاصله جغرافیایی است.

ایشان بیان داشتند: برادران ایمانی در هر نقطه از جهان که باشند، حتی در صورتی که نسبت خانوادگی نداشته باشند قلب‌های به هم نزدیکی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه سومین شاخصه برادری دینی، محبت و دوستی است، عنوان کردند: بر اساس روایاتی که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است اگر این رابطه وجود نداشته باشد مانند این است که اصلاً ولایت رسول الله و خداوند را نپذیرفته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه منتظران واقعی کسانی هستند که به تقوا، ورع، پرهیزکاری و اخلاق حسنه پایبند باشند، عنوان کردند: این افراد با این صفات اخلاقی به عنوان منتظران حضرت شناخته می‌شوند.

ایشان با بیان اینکه حکومت پهلوی به دنبال بیرون کردن دین از سیاست بود، اظهار داشتند: پهلوی به دنبال این بود تا کشور را به جاهلیت ببرد و با اقدامات خود غیر مسلمانان را بر کشور مسلط کند که امام خمینی (ره) به همین دلیل موضع گیری کرد و در برابر آن‌ها ایستاد.

Please publish modules in offcanvas position.